Journalist David Scammell van Videogamer.com meldt iets opmerkelijks via Twitter. Hij is aanwezig bij de PlayStation Meeting in New York en daar is hem het ÊÊn en ander over de PS4 Pro verteld ter informatie. Zo krijgen PS4 Pro eigenaren geen voordeel in online multiplayer games als het gaat om de framerate. De framerate zal overal gelijk worden gehouden met multiplayer games. Heb je dus een gewone PS4? Dan speel je op dezelfde framerate als iemand met een PS4 Pro.
Hiermee is de extra rekenkracht van de PS4 Pro enkel en alleen bedoeld voor singleplayer games en ervaringen. Dit doet Sony PlayStation expres omwille van het feit dat spelers met een PS4 Pro anders online een voordeel hebben ten opzichte van spelers op een ‘gewone’ PS4.
Het hebben van een soepelere framerate kan dusdanig je reactievermogen verbeteren dat het oneerlijk wordt tegenover andere spelers, vindt Sony. Dit is een opmerkelijke zet, aangezien dit bij PC-games eigenlijk altijd al het geval is.
Dat vind ik gaar, zat juist uit te kijken naar BF1 in 60 fps want daar draait de beta vaak niet op, eerder 45 fps đ
@83.87.164..xxx: als de framerate online wel beter had geweest op de pro dan had er oorlog ontstaan đ dan is betere hardware een online voordeel. Aan de ene kant is het jammer. Maar voor de eerlijkheid online is het goed
Hoe zit het met The Witcher 3? Zal het volgens de specificaties dit keer wel op 60fps draaien?
tja wat doe je eraan 40.000.000 gamers in de kou zetten de pro is voor de extra media gamer .
@86.81.6..xxx: als ze hem upscalen ja anders ????
@tyger1: uhmm als je the Witcher zou upscalen zit je op 4k resolutie, dat heeft niets te maken met framerate..
Sony breekt met ‘PlayStation-traditie’ in ruil voor meer inkomsten mooie headliner op de site NOS .
@tyger1: ben allang blij dat ze niet de Nintendo weg gaan bewandelen. Met aparte games voor verschillende systemen đ
@86.80.36..xxx: heb je gelijk in
@tyger1: jij gaat straks wenend in slaap vallen denk ik.
Had hij niet beter iets meer info gevraagd of de framerate stabieler zou zijn? Er zijn games waar het (online) niet altijd aan 60 fps zal draaien.. Dus dat wilt zeggen dat de normale PS4 kan droppen tot bv 40-45 fps en de pro zal die dus draaien aan 60fps zonder drops. Dit lijkt mij toch wel interessant om te weten..
@78.22.49..xxx: dat denk je lol nee hoor ik ben gelukkig dat ik geen extra kost moet doen ik game lekker door op de gewone ps4 en begeeft hij het is het een slim . ben ik dan de enige die niet wil gemolken worden prijs is ok van de pro , maar ik koop daarvoor geen nieuwe tv slaap lekker vriend .
Op zich wel logisch…
Kijk naar een game als TrackMania. De wereld records die worden gereden komen allemaal van PC omdat die meer fps hebben dan de console. Daardoor is het stabieler en bij snel bewegende beelden beter in te schatten.
En zeker bij FPS games als COD en BF heeft iemand met hogere frame rate voordeel tov iemand zonder die hoge frame rate.
Dus ik geef Sony hier gewoon gelijk in.
Wat ik wel hoop is dat ze de ontwikkelaar ook de keus gaan geven om games op fullHD te boosten naar 120fps.. mijn monitor ondersteund het tot 144fps dus zou mooi zijn.
Maar volgens mij kan dit max tot 120fps met HDMI2.0a
@tyger1: tja u probleem tog? de consument moet zelf maar kiezen wat die doet. ik blijf ook gewoon bij de oude ps4. heb geen 4k tv. voor mij is de ps4 goed genoeg. moest morgen mijn ps4 naar de bliksem gaan koop ik mij natuurlijk wel een pro model in nov đ mvg
@86.81.6..xxx: Wel op mijn PC đ
Duh!
@83.87.164..xxx:
BF1 is 60fps, dat er nu in de beta frame drops zijn zegt niets over de release (Battlefront beta had ook frame drops, release niet). Daarnaast hebben ze al aangegeven dat framedrops minder vaak of niet voor zullen komen.
Je moet dit dus meer lezen als: als de frame cap op 60fps is op de PS4 dan is dat ook zo op de PS4 Pro. Met dit verschil dat BF1 dan echter wel op1080p gerendered wordt en minder of geen framedrops zal hebben…
@91.177.250.xxx:
Framerate is stabieler, hebben ze later in dat Live gebeuren verteld na de press conference…
@83.87.164..xxx: heb ik ook opgemerkt.. hoop dat ze dit gaan fixen
“Het hebben van een soepelere framerate kan dusdanig je reactievermogen verbeteren dat het oneerlijk wordt tegenover andere spelers, vindt Sony. Dit is een opmerkelijke zet, aangezien dit bij PC-games eigenlijk altijd al het geval is.”
Als we nu console gaming ook al gaan vergelijken met pc gaming (of met mobiele telefoons) dan is dit het einde van het console tijdperk.
@78.22.49..xxx: Weet ik ,maar als mijn ps4 naar de knoppen gaat zal ik ook niet kijken op 100eu , dat is toch maar normaal en als mijn Tv naar de knoppen gaat dan kan ik ook een 4k kopen want mijn ps4 pro zou het kunnen.
Maar ik bedoel nu zomaar hals over kop weer op dit paard springen doe ik niet ,.
Het had een verschil geweest als het over de echte Next gen geweest had de ps5 dan als ik dan nog game staat hij direct van dag 1 in pre-order. Ik heb toch gelijk of niet ?
@82.72.102..xxx:
Bij PC kun je zelf de graphics bij stellen om de gewenste framerate te halen.
@83.87.164..xxx:
ik weet het niet hoor maar BF1 gaat gewoon 60 fps draaien op de gewone PS4. Ja helaas geen 1080p resolutie maar 900p en door de tweaked frost bite 3 engine hebben ze de anti aliasing nog hoger geschroefd op de consoles waardoor de 900p gewoon 1080p lijkt en geen verschil zal zien en de beta ziet er al prachtig uit. De uiteindelijke versie zal gewoon tot 60 fps draaien en natuurlijk schommelen tussen de 50-60 fps dat bij elke battlefield game zo is.
En dit allemaal is op de gewone ps4 dus laat staan de PS4 Pro. Daar gaat Battlefield 1 gewoon optimaal op zijn max draaien en zal makkelijk de 60 fps halen. De vraag is alleen, hoe lang zal de ps4 pro dat volhouden met de aankomende games đ en als het zo ver is, wanneer komt de ps5 dan.
Framerate is dan wel hetzelfde. Het ziet er wel mooier uit. Paragon hebben ze als voorbeeld gesteld en dat is een multiplayer only game.
Mooi opdonderen met die geldklopperij dus. Speel toch alleen mp.
Overigens zal het mij niet verbazen als door de hdr implementatie een hoop day one ps4 vervroegd over de kook raken en mensen alsnog de pro gaan kopen omdat ie maar 99 eu duurder is als de slim. Verkoop trucje van de boefjes bij sony……..
@84.241.208..xxx: Hoop dat je dat HDR ook gewoon weer uit kunt zetten. M’n TV ondersteunt het toch niet en heeft een eigen methode voor betere zwartwaarde en het tonen van kleuren.
@84.241.208..xxx:
HDR is gewoon software matig iets hoor, kunnen geen PS4s van kapot gaan! Dit zei je ook al op een ander artikel, is onzin!
Wat een flop ! Geen 4k blu-ray speler en nu dit. ..
Lame
Hier wordt ik wel warm van đ
Iemand enig idee wanneer de PS4 pro te preorderen is?
@MightyMostert: persoonlijk denk ik aangezien games lang op 30fps hebben gezeten ps3 psvita ps4 games zal de ps4 pro op 60fps zitten en dat 120 fps nog lang zal duren
Goede zet van Sony want zo blijft het online eerlijk. Maar laten we eens ophouden met het console gamen te vergelijken met pc gamen. Beide hebben voordelen en nadelen en dat zal altijd zo blijven. Je maakt een keus voor 1 van beide en heb je de luxe, voor beide en daarbij accepteer je de voordelen en de nadelen. Ben je met het 1 niet tevreden dan staat het vrij om wat anders te kiezen, je wordt tot niets verplicht.
dan is deze ps4 gewoon nutteloos… hardware update – check, upscale – check. meer frames? lol. dit is gewoon weer een milking actie van sony met wederom een ps die niet eens gereleased had hoeven worden. zucht, sony leert het nooit.
Heel heel goed. doe ongelijkheid (op pc) is de reden dat ik console gamer ben. als dat wegvalt kan ik beter weer een dikke oc bij de tv nemen
Nou ik zie geen enkele reden meer om um te kopen. Wat een onzin, op pc speelt iedereen het spel anders met eigen specs en settings. Dus als het op de oude ps4 niet trekt donwgraden ze het maar op de ps4pro. Je hebt er dus helemaal niks aan