Besthesda meldde onlangs dat mods niet naar de PlayStation 4 komen voor Fallout 4 en Skyrim Special Edition. Hier waren veel gamers erg gefrustreerd over en zij voelen zich, logisch ook, erg genaaid. De ontwikkelaar achter Farming Simulator 2017 strooit nu echter al snel na deze melding wat zout in de wonden van menig gamer. Zij melden namelijk op Twitter dat hun game vanaf launch wel mods ondersteunt op de PlayStation 4 en Xbox One. Wat logischerwijs vragen oplevert, waarom deze game wel en Fallout niet?
Veel gamers zetten immers al vraagtekens bij de uitleg van Bethesda. De uitgever meldde namelijk dat Sony het gebruik van mods niet toeliet, omdat gamers dan kunnen doen en laten wat zij willen. Ontwikkelaar Giants Software speelt hier nu vervolgens mooi op in, door te melden dat zij het wel gaan ondersteunen in Farming Simulator 2017.
Nou lekker dit
Eerst zien, ze roepen van alles. Zul je zien dat het uiteindelijk ook weer wordt afgeketst
Omdat Sony een limiet heeft van 900MB, mods van Fallout 4 en Skyrim kunnen wel naar de PS4 komen maar ze kunnen niet aan de limiet voldoen. Iets wat Giant wel voor mekaar kan krijgen.
Kijk alleen al naar Wolfenstein The New Order, die is 55GB voor een 10 uur durende single player. Iets zegt me dat die game ook een flink stuk kleiner kon…
Hoe kan dat nou? Het was toch absoluut de schuld van Sony met F4 en Skyrim? Onmogelijk dit! /s
Dus heeeel misschien lag het niet aan Sony of in ieder geval niet alleen aan Sony, maja, is altijd makkelijk, snelle conclusies trekken…
Het probleem eerst was dat de ps4 te gesloten was voor mods, bijvoorbeeld toen bethesda mods wou overzetten van de pc naar de ps4 werken sommige functies niet zoals geluid omdat anders werkt op de ps4 ipv pc. Sony wou dat toen niet aanpassen.
Nee dit willen we niet, Bethesda games daar willen we mods voor.
Maakt dit geweldige spel nog leuker. Heerlijk in de playseat met stuur je land bewerken met vrienden als je even geen zin hebt om na te denken bij een game.
@Aenea: Verhaal was volgensmij dat Sony de mods een beetje wou censoreren, Bethesda wilde dit natuurlijk niet vandaar 😉 en gelijk hebben ze.
@84.26.25..xxx:
Ik hoorde het ietsjes anders, dat Sony wilde dat er meer Quality Assurance zou zijn en dat Bethesda dat weigerde te doen. En dat kan zowel voor eindgebruikers bedoelt zijn geweest of dat Sony bang was dat er anders security risicos aan vast zouden zitten.
Mja, wat nou de waarheid is, wij zullen het nooit weten in ieder geval. Ik zie zowel Bethesda als Sony echter wel aan dat ze beide hun poot stijf gehouden hebben…
Super nieuws! Deze game staat ook op mijn lijstje
Besthesda kreeg mods niet goed werkend op de ps4 omdat de broncode van de game al zuigde. De beta van mods op ps4 was al drama. Nu willen ze hun eigen onkunde verhullen en beschuldigen ze sony maar! Bestheda is gewoon een pruts bedrijf!