Eerder deze maand werd de multiplayer van Call of Duty: Infinite Warfare onthuld. Zoals elk jaar het geval is met de games uit deze serie, willen veel fans ook nu graag weten hoeveel maps we eigenlijk kunnen verwachten in de multiplayer. Dankzij een recent interview van PlayStation LifeStyle hebben we nu het antwoord op die vraag.
De site sprak namelijk met Jordan Hirsch, multiplayer project director bij Infinity Ward. Hirsch vertelde dat hij zo goed als zeker weet dat de multiplayer van Call of Duty: Infinite Warfare bij launch twaalf maps bevat. Daar komt nog een extra map bij voor de mensen die de game pre-orderen. Terminal uit Modern Warfare 2 wordt namelijk als pre-order bonus bij de game geleverd.
PlayStation LifeStyle vroeg Hirsch verder ook nog naar ‘quickscoping’, een veelbesproken fenomeen in de Call of Duty games. Hirsch legde uit dat het nog steeds mogelijk is om met je sniper rifle te quickscopen, maar dat het absoluut niet makkelijk is.
Quickscoping is possible. I wouldn’t say it’s easy! Most of the sniper rifles are balanced to be a difficult one-shot kill. So you have to get a headshot in order to get that one-shot kill, (especially) quickscope. So it is a possibility.
joepie
RIP
” So you have to get a headshot in order to get that one-shot kill, (especially) quickscope. So it is a possibility.” Dus als je in je borst wordt geschoten met een .50 cal dan leef je nog? Vind het niet erg dat het gebalanceerd wordt, maar het is haast onzin dat iemand met een SMG nog meer kans maakt je te killen op lange afstand dan een sniper.. Ach ja, dan maar snipen in Hard Core TD ;).
Wauw… 12?? Ter vergelijking, MW had 16 maps van het begin…. Ze willen steeds minder maps maken en meer toevoegen met de season passes, geldwolfen
Eerst cod advance warfare, en nu dit….
@62.238.177..xxx: De productie waarden van moderne games is niet meer te vergelijken met de productie waarden van bijvoorbeeld COD4.
@BONKER: Jou reactie vind ik complete onzin. Een fabrikant kiest er toch zelf voor om ineens een hele game uit te brengen of een wat kleinere game uitbrengen om in het vervolg DLC’s te lanceren. DLC’s zijn in mijn ogen bijna noodzakelijk om een game tegenwoordig compleet te maken, maar hier betaal je wel gelijk de volle mep voor. Dus @62.238.177..xxx heeft gelijk. it’s all about the money. Tegenwoordig is het een must om jaarlijks een game uit te brengen als ontwikkelaar, dus dan moet het allemaal snel en hebben ze bedacht om het compleet te maken met updates en DLC’s die naderhand pas worden gelanceerd.
@SkySurprise: Hij kiest daarvoor omdat er meer geld verdient MOET worden. Ik zeg niet dat het niet alleen om geld draait bij dit soort bedrijven, maar wel dat Activision niet in het bijzonder extra gierig is. Ik zal je een geheimpje vertellen: elk bedrijf wilt zo veel mogelijk geld verdienen.
Vergeet niet dat ook buitensporige winst soms nodig is voor een bedrijf (zelfs als de directe eigenaar dat niet belangrijk vindt) om aandeelhouders en dergelijke aan te trekken. Grote bedrijven kunnen nou eenmaal niet zonder.
En dat het de keuze is van de fabrikant(?) betekent toch niet automatisch dat het niet noodzakelijk is….
@BONKER: Dus draait het toch allemaal om geld bij zulke bedrijven(?) en een bedrijf kiest er toch voor om die buitensporige winsten te vangen. Ik kan hieruit alleen maar concluderen dat er geld gevangen moet worden over de ruggen van de gamers.
We praten langs elkaar heen, maar bedoelen hetzelfde volgens mij 😉
Futuristische bullshit game bah. Koop hem samen met een maat mag hij deze game spelen en ik cod4.