NMSLogo
No Man’s Sky kwam vorige maand uit en was een game waarvan mensen torenhoge verwachtingen hadden. Toen de game uitkwam, bleek echter dat niet alle verwachtingen werden waargemaakt, iets dat resulteerde in veel teleurgestelde gamers. Zo beloofde Sean Murray van Hello Games bijvoorbeeld dat je andere spelers kon zien, wat niet het geval bleek te zijn.

Tijdens de Tokyo Game Show had Eurogamer een interview met Shuhei Yoshida, president van Sony’s Worldwide Studios. Yoshida gaf daarin toe dat de PR-strategie rondom No Man’s Sky niet goed was. Hij begrijpt dan ook de kritiek die Sean Murray heeft gekregen, omdat er uiteindelijk meer features werden beloofd dan dat er bij launch aanwezig waren in de game. De reden voor de tegenvallende PR-strategie is volgens Yoshida het feit dat Murray geen PR-persoon had die hem hierbij hielp. Het blijft uiteindelijk een kleine indie-ontwikkelaar, aldus Yoshida.

Ondanks deze kritische opmerkingen, heeft Yoshida zelf van No Man’s Sky genoten, zo liet hij weten. Ook is hij erg blij met het aantal verkopen van de game en denkt hij niet dat de kritiek het PlayStation-merk heeft beschadigd.

“I understand some of the criticisms especially Sean Murray is getting, because he sounded like he was promising more features in the game from day one. It wasn’t a great PR strategy, because he didn’t have a PR person helping him, and in the end he is an indie developer.”