Ook games die al verschenen zijn kunnen straks gebruik gaan maken van de extra kracht van de PS4 Pro. Dit kan door middel van een patch worden toegevoegd. CD Projekt Red heeft tegenover Eurogamer laten weten dat zij hier geen gebruik van zullen maken voor The Witcher 3: Wild Hunt.
De reden voor het niet upgraden van het derde deel in de serie, is omdat de ontwikkelaar het op dit moment heel erg druk heeft met Cyberpunk 2077 en Gwent. CD Projekt Red wil dan ook al haar energie hierin steken in plaats van in een al bestaande game. Om van een Full HD-game een 4K-spel te maken, dan wel native als upscaled, vergt namelijk erg veel tijd.
“Since we want to fully focus on Cyberpunk 2077 and Gwent, and converting The Witcher 3: Wild Hunt from a full HD game into a 4K one would be too much of a time and resource-consuming process, we decided not to release an edition of Wild Hunt supporting the new features of PlayStation Pro.”
logisch!
als de game nu nog massaal wordt gespeeld of gespeeld moet worden dan is een upgrade naar 4K begrijpelijk. een game als deze die vele al gespeeld hebben en niet perse voor 4K opnieuw gaan spelen… is het weg gegooide tijd en geld!
Is The Witcher 3 nu wel normaal te spelen op de gewone ps4? Had hem op release gekocht en had zulke enorme framedrops dat ik hem verkocht heb
@82.176.145..xxx: Ik zal niet ontkennen dat er helemaal geen framedrops meer zijn, maar ze hebben absoluut een hoop verbeterd qua performance en stabiliteit…ook zijn er een heleboel andere handige dingen toegevoegd omtrent je inventory. Als je m vanaf release al niet meer gespeeld hebt maar toch nog interesse hebt, zou ik je toch aanraden de game op te pakken voor een zacht prijsje. Tenzij je 60fps verwacht, want dat zal het nooit worden…de game ligt rond de 30fps en zakt er soms een beetje onder maar in mijn optiek niet storend genoeg om het niet te spelen.
@WJayW: Bedankt voor de feedback, weet nog dat ik de eerste keer in Novigrad kwam. Ik denk dat de frame rate toen op 12 fps lag ongeveer. Dit was gewoon niet leuk speelbaar, een 30 vind ik prima met af en toe een drop naar 25/26 als het echt druk is.
@82.176.145..xxx: Ik heb de game nog en ik moet zeggen dat of mijn ogen de frame drops niet hebben gezien of dat ik ze niet gehad heb…
Novigrad is hier en daar een tikkeltje moeilijk speelbaar maar voor de rest vloeiend. Een beetje problemen in zo’n gruwelijke spelwereld lijken me ook wel aanvaardbaar!
@82.176.145..xxx: In dat geval denk ik dat je er best mee uit de voeten kunt. Op youtube bij digitalfoundry kun je ook een goede indruk krijgen van de framerate bij sommige gebieden na bepaalde patches, wellicht dat je daar nog iets aan hebt voordat je besluit de game weer aan te schaffen of niet.
Mijn ervaring met de game is dat het in elk geval allemaal flink verbeterd is, zeker ook in novigrad (of andere drukke gebieden die eerder issues kende)…en zoals gezegd, de game zakt soms nog wel eens onder de 30 maar zeker niet meer naar 12fps 🙂
@82.176.145..xxx:
Na 480 uur mag ik zeggen dat die goed loopt op de ps4.
Ik zelf zet om de dag mijn ps4 echt uit, dat kan nog wel eens schelen in de framerate.
@PBJ85: Ik had ook nergens last van. Heb het spel vanaf dag 1 gespeeld en het spel ligt nu al maanden lang in de kast omdat ik het uitgespeeld heb. Bij Dark Souls 3 en Bloed Borne heb ik dat wel.
Een kaart van 300 euro lukt het nog niet eens om deze game in 1080P 60FPS te draaien, dus laat staan dat het de PS4 Pro lukt met 4K. Wil je deze game in 4K in alle glorie spelen, raad ik je aan om te sparen voor een nieuwe computer. Zo niet, lekker bij de console hangen 🙂
Nope alles werkte heel vloeiend bij mij toen ik witcher speelde… en kben blij dat ze geen upgrade maken voor ps4 pro money ripper ….
NOOBS !!! overrated studio.
ondertussen……onze hollandse klompendansers uit heregracht Amsterdam. Guerilla games met twee vingers in hun neus maken ze 10x zo mooie game als witcher 3 met alle toeters en bellen in 4K HDR.
En kom aub niet met die bullshit van het is een ps4 exclusive. Je kan programmeren of je kan het niet. End of fucking story.
@moes:
Ehmm, nee, noobs zijn het zeker niet hoor! Best respect voor ze, geweldige game The Witcher 3, heerlijk mee vermaakt.
Ja sommige studios hebben 1 of 2 mensen op een Pro aanpassing gezet maar dat zijn dan wel studios die nog vol op in de ontwikkeling zitten en waar bij ook dingen aangepast kunnen worden in de main game voor wat zij willen bereiken met de Pro, daarnaast zit dan alles nog vers in het geheugen. Ook wil je het liefst degene die aan de engine hebben gewerkt van The Witcher 3 zo’n patch laten maken en niet iemand die van alles eerst moet gaan zitten uitvogelen en kan me zo voorstellen dat juist die mensen nu dus hard bezig zijn met de engine van Cyberpunk 2077.
Welke dus wel Pro support from the ground up gaat mee krijgen, waar ze weer mee leren en zodra ze tijd hebben heb ik wel het idee dat ze alsnog even terug kijken naar hun vorige kindje, The Witcher 3 en gewoon een patch willen maken!
Ze willen gewoon volgens mij voorkomen dat mensen er op gaan zitten te wachten nu terwijl hun focus bij hun volgende project moet zijn.
Snap het helemaal! Vind het vreselijk jammer, dat wel, maar heb goede hoop dat als de Pro goed verkoopt en de engine programmeurs ff de tijd hebben dat ze toch wel graag zo’n patch willen maken.
En zo is het dus nog maar afwachten hoeveel ‘oude’ games er daadwerkelijk een Pro update gaan krijgen. Zou me niets verbazen dat het lijstje wat nu circuleert de enige titels zijn die achteraf zullen worden geoptimaliseerd. Voor mij dus reden te meer om zeker niet bij launch een PS4 Pro te kopen, ik wacht het eerst allemaal wel even af.
@Aenea:
I agree. Aan de ene kant is het inderdaad wel beter dat ze vanaf begin de pro gaan steunen.