Titanfall 2 zal net als alle andere games die na 1 oktober zijn uitgekomen PS4 Pro ondersteuning bieden. Titanfall 2 zal echter niet in native 4K te spelen zijn, zo meldt executive producer Drew McCoy. Waar Titanfall 2 echter wel winst zal behalen op de PS4 Pro, is met de framerate en resolutie. De game maakt namelijk gebruik van een dynamische resolutie op de klassieke PS4, zodat de framerate stabiel gehouden kan worden. Hierdoor wordt de resolutie bij veel actie omlaag geschroefd, zodat de game soepel blijft lopen.
Dit gaat met de PS4 Pro net iets anders, de game zal de hoogste resolutie (1080p) namelijk kunnen aanhouden terwijl de framerate stabiel blijft. Dit zorgt ervoor dat iedereen met een 1080p TV of 4K TV dezelfde stabiliteit heeft met een PS4 Pro en Titanfall 2. Namelijk een stabiele resolutie en een hoge framerate.
Verder meldt de ontwikkelaar dat zij erg laat te horen hebben gekregen dat er een PS4 Pro aan zat te komen. Dit zorgde ervoor dat ze niet heel veel tijd hadden voor PS4 Pro support, maar gelukkig maakte men ook de PC-versie. Dit zorgde ervoor dat ze de nodige tweaks alsnog konden implementeren voor de PS4 Pro.
Het maakt bij Titanfall 2 en overigens ook heel veel andere games dus niet uit of je een 4K TV hebt. De PS4 Pro versies van de games zullen er altijd mooier uitzien en/of stabieler draaien, ongeacht je een 4K TV hebt.
“It’s a PS4 that’s faster. We’re able to increase the resolution, we have high-res shadows, and maybe higher particle counts. The frame rate is more stable; we have dynamic resolution scaling on all consoles, but it scales down less often on PS4 Pro to maintain 60 frames-per-second.”
“Because we also made the PC version, we have some nobs we can tweak, so we just spent some time making sure it still runs well and looks good on PS4 Pro. You know, making sure it doesn’t look any worse at all. That’s the requirement: it can’t run any worse or look worse than on PS4. So it runs better, looks better and has no bugs on PS4 Pro.
“We definitely wanted it to be [on PS4 Pro]. When you’re making a AAA game, you want to be seen as a AAA game, and what kind of big budget game is not going to be seen on PS4 Pro? You really want to be up there. So when Sony did the unveiling, we just weren’t ready to have something to show yet. I was on phone calls with them, but the schedules didn’t line up.”
Als je een ps4 pro op een 1080p scherm aansluit, heb je dan bij iedere nieuwe game betere fps dan op een normale ps4?
@143.179.0.xxx: Ligt aan de game en wat de ontwikkelaar er mee doet maar het zou wel zo moeten zijn naar mijn mening ja.
@143.179.0.xxx: Ligt aan de patches, maar voor alle games na 1 oktober 2016 geldt dit indd.
En zo wordt de oneerlijkheid in de console-wereld een feit. De oneerlijkheid slaat uiteraard op het verschil in frame rates in de multiplayer. Jammer maar het is nu een feit dat de console-wereld steeds meer gaat lijken op de pc-wereld.
Ik vind dit erg jammer..
Ik vind het een zeer goede vooruitgang van de console wereld! Wie wil er nou op 6 jaar oude hardware spelen? Ik niet! En dat gamen een dure hobby is wisten we al he
De instelling gaan zo te horen van high naar ultra op de ps pro.
@GreasyAce: Multiplayer mag geen framerate verschil hebben.
@M4GN3T: Dit klopt niet helemaal volgens mij. Games voor de PS4 Pro mogen in ieder geval geen lágere framerate krijgen dan de PS4 versie. Dit is om te voorkomen dat developers zoveel grafische toeters en bellen toevoegen dat de game slechter presteert dan op de PS4.
FPS op de Pro is dus óf hetzelfde als op de PS4, of hoger.
@GreasyAce:
Gaming op consoles is altijd al oneerlijk geweest. Sommige mensen hebben slecht internet, andere beter. Sommige mensen hebben een grote tv, andere een kleine. Sommige mensen hebben een tv met veel inputlag, andere met minder. Sommige mensen spelen met een scuff controller, andere met een goedkope knock-off. En ga zo maar door.
Gelukkig heb ik beslist om over te stappen op de PRO , ik had zo een vermoeden en met de hulp die ik kreeg op het forum bevestigde dat ik de goeie keuze zou maken .
Op 9/11 komen ze men ps4 kopen v 200 eu evenveel of dat ik van GM ging krijgen .
Bedankt voor de reactie op mijn topic op het forum .
Gamen is in vergelijking met andere hobby’s niet extreem duur.
@84.241.212..xxx: Ja dat klopt helemaal, maar een stabielere frame rate is ook een verschil. Daarin zit mijn frustratie.
@89.200.10..xxx: Klopt ook, maar dit is extra oneerlijkheid.. in het verleden was dit er nooit omdat men altijd 1 hardware configuratie had in een betreffende console, dit is nu dus niet meer zo. De oneerlijkheid wordt extreem wanneer bijvoorbeeld een PS4 Noob 40 fps draait op een gegeven moment en de PS4 Pro 60fps draait en je elkaar tegenkomt in BF1, dat is al wat erger dan: input lag en de grootte van je TV etc..En Laat dat nou precies dezelfde situatie zijn als in de PC-wereld.
@46.129.105..xxx: klopt, je hebt gelijk ik formuleerde het niet duidelijk. dank voor de aanvulling.
@84.241.212..xxx: geen frame verschil maar hij dropt niet als op een normalen ps4.
Als het bv op 60 frames gaat blijft het op pro 60 fps terwijl het op een normale wel eens inkakt.
@GreasyAce: ik zag het iemand al eerder noemen maar de multiplayers op beide consoles moeten gelijkwaardig draaien, om de problemen die jij noemt te voorkomen. Dus Bf1 op ps4 met 30 fps betekent ook 30 fps op de pro. Gelukkig speel ik geen multiplayers (:
@84.241.203..xxx:
correctie: 60 fps
Helemaal hetzelfde zal de framerate op de Pro toch niet zijn in MP? Kan me niet voorstellen dat je met de Pro ook onder de 30 fps terecht gaat komen. Dan zou het verspilling van de kracht van de Pro zijn.
Dus geen checkerboard rendering voor deze game. Had ik eigenlijk ook niet verwacht met die oude opgepoetste engine 😉
@moes: Alléén de singleplayer was toch 60fps en de multiplayer 30fps?
@Sony:
de singleplayer was stabiele 60 fps en de multiplayer is ook 60 alleen hij dipt hem echt naar 50 en heel soms voor heel even naar 40 of eronder wanneer het echt te druk wordt. Ik heb er geen last van en het is gewoon speelbaar.
Maar sommige mensen hebben inderdaad ervaren dat hij naar 30 fps gaat. Dat spel heeft nog een aantal flinke patches nodig net als altijd. Over een maand of 6 zal dat spel als een zonnetje draaien.
In de review van deze site staat dat de multiplayer een stabiele fps heeft en de singleplayer niet. Het is juist andersom haha.
@77.160.17.xxx:
Vind ik ook. Hobby mag wat kosten anders moet je wat anders zoeken