maxresdefault-45

Titanfall 2 zal net als alle andere games die na 1 oktober zijn uitgekomen PS4 Pro ondersteuning bieden. Titanfall 2 zal echter niet in native 4K te spelen zijn, zo meldt executive producer Drew McCoy. Waar Titanfall 2 echter wel winst zal behalen op de PS4 Pro, is met de framerate en resolutie. De game maakt namelijk gebruik van een dynamische resolutie op de klassieke PS4, zodat de framerate stabiel gehouden kan worden. Hierdoor wordt de resolutie bij veel actie omlaag geschroefd, zodat de game soepel blijft lopen.

Dit gaat met de PS4 Pro net iets anders, de game zal de hoogste resolutie (1080p) namelijk kunnen aanhouden terwijl de framerate stabiel blijft. Dit zorgt ervoor dat iedereen met een 1080p TV of 4K TV dezelfde stabiliteit heeft met een PS4 Pro en Titanfall 2. Namelijk een stabiele resolutie en een hoge framerate.

Verder meldt de ontwikkelaar dat zij erg laat te horen hebben gekregen dat er een PS4 Pro aan zat te komen. Dit zorgde ervoor dat ze niet heel veel tijd hadden voor PS4 Pro support, maar gelukkig maakte men ook de PC-versie. Dit zorgde ervoor dat ze de nodige tweaks alsnog konden implementeren voor de PS4 Pro.

Het maakt bij Titanfall 2 en overigens ook heel veel andere games dus niet uit of je een 4K TV hebt. De PS4 Pro versies van de games zullen er altijd mooier uitzien en/of stabieler draaien, ongeacht je een 4K TV hebt.

“It’s a PS4 that’s faster. We’re able to increase the resolution, we have high-res shadows, and maybe higher particle counts. The frame rate is more stable; we have dynamic resolution scaling on all consoles, but it scales down less often on PS4 Pro to maintain 60 frames-per-second.”

“Because we also made the PC version, we have some nobs we can tweak, so we just spent some time making sure it still runs well and looks good on PS4 Pro. You know, making sure it doesn’t look any worse at all. That’s the requirement: it can’t run any worse or look worse than on PS4. So it runs better, looks better and has no bugs on PS4 Pro.

“We definitely wanted it to be [on PS4 Pro]. When you’re making a AAA game, you want to be seen as a AAA game, and what kind of big budget game is not going to be seen on PS4 Pro? You really want to be up there. So when Sony did the unveiling, we just weren’t ready to have something to show yet. I was on phone calls with them, but the schedules didn’t line up.”