Topic: PSN id veranderd
Esromeron
Hallo,
Ik kreeg tijdens het spelen van Battlefield 1 een e-mail met de mededeling dat mijn aanmeld id is gewijzigd. Ik werd direct uitgelogd bij PSN.
Ik heb dit nog nooit gehad en ben ook redelijk in paniek. Ik heb Playstation al per twitter proberen te benaderen, maar hier krijg ik geen antwoord op. Heb ze ook gelijk een e-mail gestuurd.
Ik kan niet via de chat een medewerker spreken, want dan vragen ze om je aanmeld id en die is juist gewijzigd.
Iemand ervaring of tips wat ik nu het beste kan doen?
Aanmeld ID is je email waarmee je inlogt. Deze is bij mij vorige week ook ineens gewijzigd. Ik denk dat er serieus hackers actief zijn aangezien niemand mijn inloggegevens heeft. Ik heb toen de dag erna gelijk met Sony gebeld, dit is de enige oplossing.
telefoon nummer : 020 709 5025
10:30 t/m 19:30 maandag t/m vrijdag
Ze willen wel een aantal dingen van je weten om te bewijzen dat jij het echt bent, bijv aankoopgeschiedenis etc.
Uiteraard moet je ook je gebruikersnaam weten, maar die veranderd niet dus als het goed is kunnen ze zien dat jouw email adress ooit gekoppeld was aan die gebruikersnaam, zo ging het bij mij in ieder geval.
@Vechtersbaas:
Bedankt voor je reactie! Ga morgen gelijk bellen!
@Esromeron: Geen probleem. Bij mij was er gelukkig niks weg (had ook maar 50 cent erop staan) maar ik schrok wel. Ik dacht eerst dat het een nepmail was maar toen ik idd niet meer kon inloggen dacht ik aaiii fuck.
Via de playstation app heb ik mn email adres gewijzigd omdat ik zoals jij t ouwe nooit gebruikte en t gedeactiveerd was. Staat ergens onder account beheer.
Ik krijg vaak mail dat ik mijn wachtwoord moet wijzigen. Wel grappig die krijg ik op mijn hoofdmailadres, niet op het adres dat ik voor PSN gebruik.
Opletten dus met mailtjes die zogenaamd van Sony zijn.
Ik heb het zelfde probleem, afgelopen zaterdag mail gestuurd, als ik vandaag geen reactie op heb, dan maar bellen
@bliksum:
Zojuist een uur (!) in de wachtrij gestaan bij Sony. Het is gefixt! Was gelukkig snel achter de rug na wat verificatie vragen. Heb weer toegang tot mijn account! Bedankt allemaal!
@Esromeron:
bij mj is het ook weer klaar!
@bliksum:
Goed bezig! Ik heb op advies van de Playstation support wel gelijk 2-staps-verificatie aangezet. Aanrader voor iedereen.
Voor de mods: Slotje!
@Esromeron: twee staps verificatie? is dat een instelling?
@Playstation Fan:
Ja, daar was ik ook niet bekend mee. Je komt er door naar instellingen te gaan, vervolgens Accountbeheer. Maar voor de volledige uitleg kan je het beste hier kijken:
https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/help-library/my-account/access-and-details/information-about-2-step-verification/
@Esromeron: Dankjewel 🙂
ik heb ook het zelfde probleem sinds 28-10-2016
Bij mij zelfde probleem. Ik heb wel een mail ontvangen met aantal vragen, maar na reageren vanuit mijn kant geen reactie. Bellen heeft geen zin. As we speak hang ik al 1:04 uur in de wacht met een fucking irritant deuntje..
Hackers zijn idd actief geweest.
Aanhouder wint. Na ruim een uur aan in de wacht eindelijk iemand van playstation support aan de telefoon. Na 5 minuten had ik weer toegang en alles weer terug.
Dus blijven volhouden naar het nummer zoals Vechtersbaas al benoemde hierboven
Ben tussen dinsdagavond en woensdagmiddag ook gehackt. Kon niet meer inloggen met mijn email. Balen. Heb zojuist 50 minuten met support gebeld en die bevestigen mijn vermoeden. GEHACKT. Maar het is telefonisch snel opgelost.
@Vechtersbaas: nummer niet in gebruik bij mij?
@54.164.184..xxx: Het nummer moet gewoon werken. Bij mij werkte het.
@Vechtersbaas: nummer niet in gebruik bij mij?
@2a02:a03f:18ea:cd00:8d07:bcf6:cdca:2.xxx: inorde gekomen wa gebeurt ernu me de schuldige?