Tim Hofman, van het BNN-programma ‘#BOOS’, is eerder op het hoofdkantoor van Sony PlayStation Nederland geweest, dit vanwege het ‘disc-eject’-probleem bij de PS4. Toen werd er in dit item gesteld dat wanneer consumenten last hadden van dit probleem, men dit bij Sony kosteloos kon laten repareren of zelfs hun PS4 konden laten vervangen met een nieuw (correct werkend) exemplaar. Dit zou ongeacht de verlopen garantieperiode gedaan gaan worden, maar in de praktijk pakte dit net iets anders uit dan aanvankelijk beloofd werd in het programma.
Na de aflevering hebben veel mensen contact opgenomen met de PlayStation klantenservice om dit probleem te melden en ook te vragen naar een oplossing vanuit Sony. Bij mensen die het probleem gemeld hebben gaf Sony PlayStation’s klantenservice aan niet de hoogte gesteld te zijn van de oplossing die genoemd is in het programma van presentator Tim Hofman. Consumenten met een klacht kregen dus een oplossing die zij niet verwacht hadden, namelijk 150 euro betalen voor de reparatie van een console die valt buiten de garantieperiode.
Het disc-eject probleem die bij de PS4 speelt blijft een bijzondere en de nieuwere modellen gebruiken vanwege de eerdere problemen de touch-bediening dan ook niet meer. De manier waarop Tim Hofman het probleem tracht op te lossen kan echter ook een hoop over gezegd worden, dit is immers niet de ideale manier van benaderen wanneer je een conflict probeert op te lossen en dat blijkt ook aan het einde van de video.
Je kunt de video hieronder bekijken.
nooit van gehoord en nooit last van gehad
Die van mij is toen gewoon vervangen was 6 maand uit garantie.
inderdaad een erg nare benadering,, wat Sony ook doet, zo ga je niet mensen benaderen terwijl je ook nog ff praktisch bij ze inbreekt, wat de fok man
Ik heb dit probleem 2 x gehad met mijn 1st en de refurbished model, veel gezeur met PlayStation aan de telefoon omdat ze zeiden dat ik geen garantie meer Had omdat hij 1 jaar en 2 maand oud Was, ik ben terug gegaan naar de speelgoed winkel Bart smit en die waren zo vriendelijk mij verder te helpen en hoefde aan hun niks te betalen gelukkig Is het probleem na 3 x opsturen eindelijk verholpen
ik had dit probleem ook dat mijn disc er uit kwam dus dan heb ik gewoon de plaat verwijderd waar de hardeschijf zit daar heb je een fijn rijtje met gleuven daar zit een klein schroefje die moet je gewoon wat vast schroeven die draai wel gewoon door en dan is u probleem gewoon opgelost . en gaat u dat geen 150 euro kosten om te laten maken dus geld uitgespaard mijn toestel doe het nog altijd super goed .
Ik heb der wel last van al een hele lange tijd.
Maarja ga er geen probleem van maken die van mij gaat volgende week voor 200€ de deur uit.
En de 10de haal ik de ps pro.
Moet je die trouwens reserveren? Neem aan dat MM er genoeg heeft toch?
Ik zweer bij Playstation, maar man man man, wat een slechte services. Heb er zelf helaas te vaak mee te maken gehad 🙁
Kansloos, tuurlijk is het klote als je ps4 niet werkt. Maar dat kun. Je echt wel anders oplossen. Kut Tim!
Even voor de duidelijkheid. Bij aankopen van 250€ heb je altijd 2 jaar garantie op productie fouten. Als het dan niet naar behoren wordt opgelost kun je de geschillen commissie aanschrijven.
@86.87.177..xxx:
nooit van gehoord? man man man
@Morpheus_nl:
sony maakt er heel mooi 1 jaar van tegen de europese wetten in, daarom komt Tim dus gezellig langs. Hadden ze de vorige keer maar geen valse belofte moeten maken
@jimke1: inderdaad, gewoon dat schroefje “aandraaien” en dan is het opgelost, nooit meer last van gehad daarna 🙂
gaat t niet om, t gaat erom dat sony geen ene fuck geeft wanneer een individu dit terugstuurt naar hun, maar zodra een bedrijf deze kapotte ps4’s terugstuurt, dan fixt sony wel alles. ahahhahaha sony is een grap. boycot deze loempia’s nou eens. ze geven al jaren niks meer om jullie en iedereen blijft hun fanboy….
Ik heb dat probleem ook op me PS3, fucking irritant, sinds ik er 1TB schijf erin heb zitten doe tie da.
@87.210.139..xxx: Dat kan je dus aanvechten en winnen. Ik heb nog nooit problemen met Sony gehad. Ps3 met ylod keurig vervangen, ps4 stuk op dag2 keurig vervangen. Zelfs een extra controller er uit weten te slepen. Hoe ? Gewoon door je vriendelijk op te stellen. What you give is what you get!
Als Sony nu eens zorgt voor een degelijke klantenservice dan zijn dit soort praktijken ook niet nodig. Helaas word je tegenwoordig vaker niet dan wel geholpen door zo’n helpdesk van een groot bedrijf, en als een bedrijf zo haar klanten behandeld dan mag het van mij nog wel een stapje verdergaan.
@Morpheus_nl:
Ik stel mij ook altijd vriendelijk op en wordt dan ook vriendelijk afgewimpeld.
Gelukkig had ik mijn headset bij bol.com gehaald en die weten wel hoe je een klantenservice moet runnen.
Als ik de klantenservice van Sony kan mijden, doe ik dat zeker.
Sony heeft nog nooit een goede klantenservice gehad en het enige wat ik dan ook van Sony heb is een PS4 en de randapparatuur voor de PS4, HIFI, TV’s e.d. zal ik zeker niet van Sony aanschaffen, alleen maar om de klantenservice.
Jammer, want Sony heeft best goede HIFI systemen en TV’s, maar je moet er niets mee krijgen, alleen maar gezeur en gehannes.
*edit*
En de PS1, 2 en 3 heb ik ook, but that’s it!
@94.210.143.xxx: Rustig aan je staat al bekend als een zeikerd. Als bij mij alles netjes word vervangen en gemaakt zonder problemen dan is het bij mij weten een goed bedrijf.
Dat jij misschien een probleem hebt betekent niet dat het bij iedereen zo is misschien moet je wat rustiger reageren. Op de site zit je alleen te zeiken en te tieren dus ik heb wel een idee hoe jij de helpdesk te woord staat lol. 😛
Fijne fanboy die Roy Wijkstra. PlayStation moet gewoon zijn afapraken nakomen een leren te communiceren met haar klanten. De PS helpdesk en de algehele service is ronduit de slechte die ik tot nu toe heb meegemaakt.
@87.210.139..xxx: ja sorry man ik filter de bullshit onzin
Sony zal gewoon iedereen helpen met dit probleem. Of het nou in of buiten garantie is.
Sony staat altijd voor jullie klaar. Niet verlegen zijn en gewoon als een communist dat gebouw binnen stormen en staatsgreep plegen.
nee maar even serieus. Sony helpt iedereen. Je moet gewoon die stappen volgen van ze. Als dat niet werkt, dan moet je dat aangeven en zullen ze je verder helpen. Ze moeten zich aan de richtlijnen van Sony houden. Het is een business. Ze mogen niet zo maar onnodig beetje PS4’s gratis lopen weggeven. Alleen als het echt moet en anders wordt het gewoon gefixt.
Zo’n dude had al 4 jaar geen garantie meer op zijn ps3. Hij kreeg alsnog een nieuwe thuis gestuurd. Ze zagen gewoon duidelijk dat hij een probleem heeft die niet gefixt kan worden. Je moet gewoon doen wat ze zeggen en dan komt het goed.
@moes: dan heb je het halve verhaal totaal gemist. Buiten de garantie kost het je geld of er wordt niks gefixt. Persoonlijk vind ik dat heel normaal, echter heeft Sony zwart op wit belooft dat het probleem ook buiten de garantie wordt opgelost zonder kosten. Dit is een domme uitspraak van Sony. Laat maar komen die rechtzaak, wie niet horen wil moet maar voelen.
@Everlienne: Je kan met problemen inderdaad beter bij de winkel van aankoop aankloppen.
@213.93.121..xxx:
Ach Jah ben al lang blij dat het nu gefixst Is, zijn veel mensen die dat niet kunnen zeggen helaas
@moes:
Jij hebt dan nog maar weinig contact gehad met de helpdesk van Sony, meestal sturen ze je een stappenplan via de mail en succes verder.
Kom je met vragen die daar buiten vallen, nog meer succes.
Ik kreeg een tijdje terug een kortingscode als actie, voer de code in, werkt niet.
Ik bel met Sony, vragen ze mij die mail eens op te sturen en zou terug gebeld worden.
Niet dus.
Ik weer bellen, ze zijn er nog mee bezig, ik wordt ECHT terug gebeld, komt helemaal goed.
Je snapt het al, dat telefoontje heb ik nooit gehad, ik geen uitleg gehad, waarom het mis is gegaan.
Dit is 1 voorbeeld, ik kan nog wel wat voorbeelden opnoemen.
Ik ben echt een PS4 fan, maar eerlijk is eerlijk, die klantenservice is echt amateuristisch en over het algemeen niet klantvriendelijk.
@82.74.138..xxx:
Ik geloof je verhaal wel. Het ding is zo dat ik in UK woon en daar is de service echt top. Ik heb nooit last van gehad en ik heb de helpdesk vaker gehad hoor. Ze zijn hier gewoon veel serieuzer en ze volgen gewoon de filosofie van Sony zoals het hoort. Top kwaliteit en top service. Jammer dat het daar zo aan toe gaat. Dat is inderdaad wel amateur ten opzichte van de naam Sony.
@84.27.215..xxx:
Ik heb niks gemist. Ik weet meer dan jij van wat er aan de hand is, en meer dan je denkt. Kijk naar mijn picture.
Do you know who you’re fucking with?
tseh….halve verhaal gemist zegt tie….
@Everlienne: heb je op een gegeven moment niet de neiging om het gewoon op te geven en een nieuwe kopen, of waarschijnlijker, een xbox 1 halen.
@84.27.215..xxx: Mijn PS3 werd na 2,5 jaar gewoon kosteloos vervangen. 😛
Wat een verschrikkelijke service lol.
Mijn PS4 begon ook discs uit te werpen, binnen de garantie maar wou niet zonder console zitten twee weken.
Op Youtube video gevonden hoe je zelf de ‘manual ejection screw’ kan vinden en aandraaien en klaar, 30 second fix.
Enige wat je nodig bent is een kleine kruiskop schroevendraaier…
De titel van de video is in all caps, dus ik kijk ‘m niet 🙂
@moes: duidelijk heb jij in je leven nog meer gemist, dream on! Leef je uit op je picture, je bent dan ook de enige 😉
@Flaming_Kaiser: dat is niet bij iedereen het geval, fijn voor je dat het netjes is opgelost!
@84.27.215..xxx:
hahahahahaha je maakt mijn leven alleen maar leuker jij. wat ben je toch een clown. alles serieus nemen net als een fucking autist. Ik weet niet of ik dit zielig of juist grappig moet vinden. Heel veel sterkte in elk geval. : )
@moes: ow god daar heb je hem ook weer…. heeft geen zinnig leven dus gaat hier maar nutteloze dingen typen
En als ik last zou hebben ik weet daar mijn mannetje ervoor proconsoles in almere van reparaties tot schoonmaak goede ervaring mee en fixt alles.
Meschien ben ik mijn garantie kwijt maar beter dan dat gezeik met kut sony.
@moes: Mag ik je vriendelijk wat vragen wie ben je precies als ik vragen mag?
@TreyarchRockzz:
Henk de Jaeger
@178.85.239..xxx:
Oh daar heb je hem weer. 178.85.239..xxx !!
moeilijk he? account aanmaken.
@82.74.138..xxx: Grappig, toen mijn day one ps4 op dag 2 de geest gaf was het juist bol.com die niet thuis gaf en zei dat Sony het moest oplossen. En dat hebben ze gedaan binnen 3 dagen een nieuwe. En een extra controller als compensatie.
@moes: Niemand neemt je serieus. Ga maar snel naar je bedje anders wordt je mama boos
@84.27.215..xxx:
de ironie: Praat zelf als een kutkoter met een jip en janneke taalgebruik en dan zeg hij tegen mij dat ik snel naar mijn bedje moet? omdat mijn mama boos wordt?
hahahahaha wat een clown.
Ze nemen me niet serieus. Het is de bedoeling dat ze me niet serieus nemen, you stupid fuck.
Ooit van een grapje gehoord?
.
@84.27.215..xxx: Bij mijn PS2 zelfs 2 keer gratis vervangen. De tweede keer had ik geen bon, maar kreeg een vervanging toen ik een bankafschrift met het bedrag liet zien.
@moes: Zeg mij niks.
Bekend in de game industrie ofzo?