55-playstation-1421506908_yt7c

Tim Hofman, van het BNN-programma ‘#BOOS’, is eerder op het hoofdkantoor van Sony PlayStation Nederland geweest, dit vanwege het ‘disc-eject’-probleem bij de PS4. Toen werd er in dit item gesteld dat wanneer consumenten last hadden van dit probleem, men dit bij Sony kosteloos kon laten repareren of zelfs hun PS4 konden laten vervangen met een nieuw (correct werkend) exemplaar. Dit zou ongeacht de verlopen garantieperiode gedaan gaan worden, maar in de praktijk pakte dit net iets anders uit dan aanvankelijk beloofd werd in het programma.

Na de aflevering hebben veel mensen contact opgenomen met de PlayStation klantenservice om dit probleem te melden en ook te vragen naar een oplossing vanuit Sony. Bij mensen die het probleem gemeld hebben gaf Sony PlayStation’s klantenservice aan niet de hoogte gesteld te zijn van de oplossing die genoemd is in het programma van presentator Tim Hofman. Consumenten met een klacht kregen dus een oplossing die zij niet verwacht hadden, namelijk 150 euro betalen voor de reparatie van een console die valt buiten de garantieperiode.

Het disc-eject probleem die bij de PS4 speelt blijft een bijzondere en de nieuwere modellen gebruiken vanwege de eerdere problemen de touch-bediening dan ook niet meer. De manier waarop Tim Hofman het probleem tracht op te lossen kan echter ook een hoop over gezegd worden, dit is immers niet de ideale manier van benaderen wanneer je een conflict probeert op te lossen en dat blijkt ook aan het einde van de video.

Je kunt de video hieronder bekijken.