fallout4
We hebben er even op moeten wachten, maar de mod ondersteuning voor Fallout 4 op de PlayStation 4 komt er nu toch echt aan. Inmiddels heeft Bethesda de Creation Kit voor mods van een update voorzien waardoor de makers van de mods hun creaties kunnen omzetten naar PS4 compatible mods.

Voor een overzicht van de beschikbare mods kan je hier terecht, maar ze zijn nog niet in-game toepasbaar. De reden hiervoor is dat Fallout 4 hiervoor een update moet krijgen alvorens dit gerealiseerd kan worden.

Deze update (versie 1.8) ligt echter al bij Sony voor certificatie en Bethesda verwacht deze nog deze maand uit te gaan rollen. Hieronder de changelog van patch 1.8.

  • Fixed an issue in which some sound effects would not persist after reloading in an area
  • Resolved an occasional crash when exiting to the Main Menu, and trying to start a New Game
  • Fixed an issues with spaces in Mods search queries
  • Cannot rate “WIP” Work in Progress Mods, and Mods can now only be rated after they have been downloaded
  • Doubled the amount of browse-able tiles in the Mods menu
  • Fixed a rare crash that would occur when a Mod had an unexpected data structure
  • Fixed an issue in which Library and/or Favorite Mods categories would not display correctly in specific situations
  • Fixed an issue in which some Mods images would not load when scrolling quickly
  • A Sentry Bot firing dual Gatling Lasers will no longer cause the audio to cut out