De baas van Polyphony Digital, Kazunori Yamauchi, heeft in een interview met het Amerikaanse PlayStation Blog laten weten wat men kan verwachten van Gran Turismo Sport op de PlayStation 4 Pro en PS VR. Volgens Yamauchi zal de game dankzij deze hardware iets heel speciaals worden.
Als Gran Turismo Sport wordt gespeeld op de PlayStation 4 Pro, dan zal de game draaien op dynamische 4K en een framerate hebben van 60 frames per seconde. Tevens maakt het spel gebruik van HDR. Dit alles zal er voor zorgen dat het nieuwste deel in de Gran Turismo-serie er mooier uit zal zien dan ooit tevoren.
“I think the world of 4K and 60 FPS is a pinnacle for the games industry, and to be able to provide that sort of quality on a home console is something special.
All the cars look fantastic in 4K in terms of the detail improvements, but if you look at it from the aspect of HDR and wide color, about 11% of the cars in the real world today don’t fit into the standard color space that was possible in games up until now.
“Cars like Ferrari… it wasn’t actually possible to accurately represent that particular distinctive red in games unless you used the wide color space that’s now available in GT Sport. So the brightly colored cars out there are now going to look perfect in the game.”
Als gamers PlayStation VR gebruiken voor de game, dan zullen zij helaas niet kunnen genieten van een 4K-resolutie en HDR, maar zij krijgen wel een ervaring voorgeschoteld die niet te vergelijken is met als je het spel op een normale TV speelt. Tevens kan je gewoon rondlopen als je de fotomodus gebruikt.
“The raw, live feel that you get when you sit in the cockpit of a car using PS VR is something that wasn’t possible in GT before.
All the tracks are very interesting in VR. But we’re letting you explore the environments in virtual reality, via the Photo mode. I think that kind of subtle usage is best for VR.”
All the tracks are very interesting in VR. But we’re letting you explore the environments in virtual reality, via the Photo mode. I think that kind of subtle usage is best for VR.”
Impliceert dat, dat racn in VR gewoon niet gaat gebeuren????? Dit bericht is erg ambigu. In photo mode kan je natuurlijk ook in de cockpit zitten en een raw feel krijgen. Ik wil graag ondubbelzinnige berichten hierover kazu.. tjonge..
throw us a bone man.
//Coristus
@145.109.48.xxx: amen
@145.109.48.xxx:
uuuuh gran turismo werd gewoon gespeeld hoor in VR. Er zijn genoeg beelden dat men in VR zit te racen dus ik weet niet hoe je aan deze belachelijke theorie komt. Why de fuck zou hij iets laten zien wat toch niet gaat gebeuren. Het is geen Ubisoft. Dit is fucking Sony.
@70.39.246.xxx:
seriously dude?
@moes:
sorry, beetje ellende met het netwerk hier op de UvA
Bij de relevante artikelen onder dit stuk staat dat het slechts gedeeltelijk in VR speelbaar is.
O.t. niet al te veel op precies de juiste kleur rood focussen svp. Een game moet ook leuk zijn om te spelen.
@moes: Ja ik weet dat er beelden zijn laten zien.. Maar ik herinner me wel HEEL erg goed dat niet de hele game in VR speelbaar zou zijn.. en dat wordt hier NIET ontkracht.
De mate van VR “racebaarheid”… is voor mij simpelweg de factor die bepaald (bepaalt) of ik koop
op zijn minst moet het HELE FiA gedeelte online in VR te doen zijn.. de rest interesseert me niet zo heeel erg veel.
DAT wil ik ondubbelzinnig, liefst door (van) een native english speaker(,) horen.
//tjonge wat is mijn nederlands toch slecht 🙁
Ja zo lees ik het ook hor
Een beetje van het uitzicht genieten via photo mode en in de cockpit kunnen kijken pff
Beetje jammer weer
@coristus:
Ja dat is inderdaad zo. Die game gaat maar een gedeelte van de game in VR laten zien en ik snap nu wel wat je bedoelt. Misverstand.
Ik zou ervan uit gaan dat die VR game gewoon net als Driveclub gaat worden. Een standalone VR game die je krijgt als je Gran turismo koopt. Paar tracks, paar autos, paar modes en photomode gespecialiseerd voor VR experience. Yamauchi wil die kant op gaan, omdat je een gewone ps4 game niet zo maar kan omzetten naar VR. Je moet echt goed kijken welke effecten bij VR passen en die optimaliseren voor VR. Dat kost echt aardig wat tijd en die game is niet eens af nog. En wie weet gaat hij elke maand paar nieuwe tracks erbij gooien voor de VR gamers met updates net als met Driveclub toen. Er kunnen dan ook nieuwe auto’s en modes bij komen. Het is beter om eerst die hele game te perfectioneren voor de PS4 zelf en dan later die game te ondersteunen met nieuwe tracks en modes voor VR. Zo kan hij later het beste uit de gewone game halen en dat in VR implementeren inplaats van een slecht afgemaakt product uitbrengen omdat VR ontwikkeling te veel tijd heeft gepakt van de gewone game. Als hij die hele game volledig in VR omzet, dan kost dat te veel tijd en geld.
Er is nog genoeeeeeeeeeg tijd om het allemaal te optimaliseren en yamauchi gaat daar sowieso gebruik van maken. Die gast is en blijft een perfectionist. Sony is dat ook dus dat komt goed uit.
Ga ervan uit dat we het zelfde model gaan zien als Driveclub. Standalone met gelimiteerde elementen die later vervuld zullen worden met updates.
Komt toch pas in 2018 uit met een beetje geluk 😉
@84.27.215..xxx: Denk ik ook .0*o
@moes:
Die updates zullen er zeker komen, al is het maar om alles wat beloofd is alsnog toe te voegen omdat ze dat in die vier jaar niet voor elkaar hebben kunnen krijgen.
Yamauchi is geen perfectionist maar iemand die eens een goede schop onder zijn hol moet krijgen zodat ie eens wat harder werkt. Als je ziet wat anderen op minder tijd voor elkaar kunnen krijgen is het een schande.
En Sony perfectionistisch? NMS en Driveclub al vergeten?
@84.28.67..xxx:
Perfectionistisch zijn betekent niet in een keer dat je opeens perfect bent. Nee, het gaat erom dat je er naar streeft. Dat is perfectionist. Sony is dat en Yamauchi ook. Die gast doet er niet voor niets er lang over om een gran turismo uit te brengen. Als je ziet hoe hij zijn games maakt, hij gooit alles eruit om zijn game te maken. Elke detail elke fucking trilling van de engine wilt hij registreren en overzetten in de game. Je moet maar is kijken hoe hij zijn games maakt inplaats van zo maar dingen roepen.
Als hij en Sony niet zo perfectionistisch waren, dan was gran turismo nooit zo’n grote titel geweest. Dan was gran turismo nooit een top simulator racer geworden en zag je mensen ook niet schreeuwen om die game. Dus please 🙂
Heb jij de graphics van driveclub gezien? Deze graphics zullen zelfs PC nerdos niet eens mee maken op hun 2000+ euro PC. Als je dat niet perfectionistisch noemt dan weet ik het ook niet meer boy.
@moes: Helemaal mee eens. Over perfectionisme gesproken: kan me een documentaire herinneren van PD over de introductie van GT3 of een ander deel. Medewerkers werkten de klok rond en gingen ’s nachts een paar uur slapen onder het bureau om daarna weer snel verder te werken. Yamauchi was wekenlang voor het goud gaan van de game amper thuis geweest bij z’n familie.
En Driveclub graphics zijn briljant inderdaad.
PS die kleur rood, daar kijk ik dus juist wel naar uit! 😉
Wel eerst nog een pro en 4K HDR tv scoren… Weer een extra argument. 😉
@Enzo:
volgens mij hebben wij dan de zelfde documentaire gezien haha.
Jammer dat onze grote man Enzo Ferrari er niet bij zal zijn om de enige echte rode ferarri kleur in Gran Turismo te zien. Het zou voor hem en voor Yamauchi een eer wezen.
Reden voor uitstel zou ik zeggen!
@coristus: Ben het helemaal met je eens, snappen ze nou echt niet dat ze geen vrienden maken met dit soort onduidelijkheid?? :/
Eerst zien dan geloven.
Die verhalen die kennen we wel.
Komt in 2020 uit zeker
Yamauchi is idd iemand die heel veel werk steekt in kleine details. Dat maakt Gran Turismo ook zo’n sterke francise.
Maar ik hoop toch echt dat hij ook wat meer aandacht zal gaan schenken aan geluid detail.
De kenmerkende piepende banden zitten er al in sinds Gran Turismo 1.
Ook het veelste softe motor geluid. Was bij de demo van de E3 wel ietsjes beter dan in vorige delen maar mist nog zoveel dynamiek.
Persoonlijk hoop ik dat hij na dit deel zich pas gaat storten op een stand alone VR game. En dat die game dan geoptimaliseerd zal gaan worden puur en alleen voor VR.
@moes: Er zijn ook demo’s geweest van Project Cars met PSVR op gameshows. Maar daar kunnen we ook naar fluiten, dus ik houd me hart vast.
Zelfs al kan je racen, dan is het maar afwachten hoe groot het deel is dat beschikbaar is in Vr…
@BONKER:
Sony is niet zo dom dat ze mensen gaan misleiden zoals Ubisoft dat doet. Hun platform zit hier op het spel en daar gaan ze niet met consumenten fucken Yamauchi een belofte maakt, dan kan je verwachten dat die belofte ook indirect van Sony komt.
En Sony kennende nemen ze belofte eerder serieus dan elk bedrijf dan ook.
@moes: Ik hoop dat je gelijk hebt
@BONKER:
haha vertrouw me. dit is een van de grootste titels van Sony.
Heel veel mensen zitten op die titel te wachten. Als er 1 game is die ervoor kan zorgen dat de PSVR verkoop omhoog wordt geboost, dan is het deze wel. Sony zal zich verplicht voelen om dit niet te verneuken, want anders zijn ze echt zwaar de sjaak.
Bovendien hebben ze de PS4 pro ook niet voor niets uitgebracht. 😉 heeey !
je gaat genieten. dont worry.,
Dus de VR is gewoon simpelweg niet geschikt om te racen. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat als iemand het zou lukken, het wel een team van GT zou zijn om het voor elkaar te krijgen. We kunnen dus wel aannemen dat VR niet goed genoeg is. Jammer, ik heb de VR zelf ook gekocht en merk dat de resolutie gewoon net te laag is om goed beeld te krijgen.
@54.234.85..xxx: VR niet geschikt voor racen?? Ondanks de matige grafics heb ik en veel mensen met mij genoten van Driveclub VR. En zelfs al was die game minder, het is de enige VR racegame voor de PS4 tot nu toe dus dat zegt vrij weinig.
Ben wel heel benieuwd of GT voor VR wat gaat worden. Ben echt bang voor een teleurstelling..