Vandaag zal de nieuwe uitbreiding voor Rainbow Six: Siege, Operation Velvet Shell, beschikbaar worden gesteld en deze neemt onder andere twee nieuwe Operators met zich mee. Dit brengt het totale aantal speelbare personages op 30. Toch is Ubisoft Montréal bij lange na niet tevreden over dit aantal. In een interview met PC Gamer, laat brand director Alexandre Remy weten dat de game pas op zijn piek is als er 50 Operators zijn. En zelfs dan ziet de ontwikkelaar nog ruimte voor meer speelbare personages.

“When we have 50 [operators] that’ll be when the game is at its peak in terms of strategy. Looking at MOBAs, those games have from 80 to 100 characters and that still works.”

Volgens Remy is een groter aantal Operators belangrijk om spelers geïnteresseerd te houden in de game. Tevens zorgt het er voor dat gamers niet verplicht één personage moeten kiezen, omdat deze over bepaalde abilities beschikt die niemand anders heeft.

“That was one of the questions that was asked by management here: weren’t we going to be doing the same operators over and over again? But the idea is that you actually want enough operators so that for each pick you have a choice. Thermite for a long time was not a choice, everyone had to pick him in a team because he was the only one who could breach into a reinforced wall. Introducing Hibana, all of a sudden the player could perform that task with a choice.”

Qua modi wil Ubisoft Montréal echter het tegenovergestelde doen en dus weinig of geen nieuwe toevoegen. Zo is creative director Xavier Marquis van mening dat Siege Mode het kloppend hart is van de game en daar moet je niet teveel van afwijken.

“The map can be different, the operators can be different, but we need something static and that is Siege mode. Siege is the center of everything.”