Eerder deze week werd update 1.29 voor Rocket League uitgebracht. Deze update bracht wat nieuwe items met zich mee, maar misschien wel het belangrijkste aspect van deze patch was PlayStation 4 Pro ondersteuning. Helaas zijn er na update 1.29 wat problemen ontstaan in de PS4 versie van de game, maar gelukkig is Psyonix op de hoogte.

Na de patch klaagden spelers op de PlayStation 4 namelijk over framerate drops en haperingen tijdens het spelen. De ontwikkelaar heeft nu laten weten dat het probleem wordt veroorzaakt doordat de patch motion blur heeft uitgeschakeld. Dit is volgens de studio een ‘bijproduct’van de PS4 Pro support. Het goede nieuws is dat motion blur met de eerstvolgende update voor Rocket League weer wordt ingeschakeld, dus de framerate problemen zijn binnenkort weer verleden tijd. Wanneer de volgende patch wordt uitgebracht is helaas niet bekend.

Overigens werd afgelopen vrijdag nog update 1.3 uitgebracht voor Rocket League. Dit is een kleine update die een paar bugs verhelpt. Hieronder de bijbehorende changelog.

  • Fixed an issue with the ball collision code, changing it back to pre-v1.29 (Hot Wheels update) conditions in all Offline matches, and Free Play. This update has already been pushed out to our servers for Online matches
  • Toppers (Cavalier, Mohawk, Pixelated Shades) now correctly display on all Battle-Cars
  • Fixed an issue with Twin Mill III engine audio not following the Battle-Car