Het succes van Rocket League blijft onverminderd doorgaan en ontwikkelaar Psyonix heeft met trots kunnen melden dat ze de game inmiddels 10.5 miljoen keer verkocht hebben. In totaal zijn er maar liefst 29 miljoen spelers geweest en dat is inclusief de split-screen spelers en gamers die de game via PlayStation Plus hebben ontvangen.

In februari heeft Psyonix in totaal rond de 7 miljoen actieve spelers gemeten, wat eens te meer aangeeft dat de game nog steeds ontzettend leeft onder de gamers. Sterker nog, men ziet het spelersaantal nog altijd groeien en dat is ook gelijk de reden om niet met een opvolger aan de slag te gaan.

Financieel gezien is het absoluut interessant om met een nieuw deel te komen, maar tegelijkertijd kan men daarmee de spelersbasis op termijn om zeep helpen. Althans, dat maken we op uit de woorden van Jeremy Dunham, vice president van Psyonix, die dit aangaf in de podcast Kinda Funny Games.

“Why would we want to take this huge community that we’ve already built, that’s still growing, and say, ‘What you’re playing now is going to be irrelevant in 12 months, but we want you to stop what you’re doing, giving us money all over again, and move over to this other game,'”[…]”That’s not the right way to do things. I think that era of games has passed.”

“Our goal was to keep making Rocket League better and better so that we don’t lose any of the people that want to play. If they’re playing our game, we’re not going to penalize them and make them buy our game again just because we want to add a couple new features. We want to let them know we’re in it for the long haul, if they’re in it for the long haul.”

Ondertussen zit men niet stil, want men denkt twee jaar na de release nog steeds na over nieuwe features voor de game. Ook zien we regelmatig nieuwe DLC uitkomen dat zowel gratis als tegen een vrij lage prijs wordt aangeboden.