Afgelopen zaterdag hebben EA en DICE Star Wars Battlefront II officieel uit de doeken gedaan. In een uitgebreid bericht kan je alles over de game teruglezen en daarvoor kan je hier terecht. Na deze onthulling sprak de website Mashable met Bernd Diemer, de creative director van de game en dat levert interessante informatie op.

Het blijkt namelijk dat men bij Star Wars Battlefront II afstapt van het Season Pass model voor downloadbare content. Diemer gaf aan dat een Season Pass de community doet verdelen en dat werkt in het nadeel van de game. De manier waarop dit werkte bij de eerste Star Wars Battlefront is voor DICE en EA reden geweest om naar alternatieve middelen te kijken.

“We decided on that, and it’s one of those difficult decisions because it has so many implications all around,”[…]”When we looked at the way Battlefront had evolved over its lifetime, with the DLC and everything, we decided, ‘You know what? For this type of game, season passes are not the best thing. We need to [take it apart] and come up with something better.”

Hoe de post-launch content eruit gaat zien is nog onbekend, maar naar verwachting bestaat dit onder andere uit nieuwe maps, personages, wapens en meer. Afgaande op de uitspraken van Diemer lijkt het er dus op dat al dat soort content gratis zal zijn.

Ongetwijfeld zal men een verdienmodel in de game integreren en het kan zomaar zijn dat dit vooral cosmetisch is, of gericht op microtransacties zoals Ubisoft dat bijvoorbeeld toepast bij Rainbow Six en For honor.

Zodra EA meer bekendmaakt over de DLC plannen voor Star Wars Battlefront II lees je het hier.