Persona 5 is een immens succes, met meer dan 1.5 miljoen verscheepte exemplaren wereldwijd. Ook hier in het Westen doet de game het beter dan ooit in de geschiedenis van de franchise en bereikte het in het Verenigd Koninkrijk zelfs de nummer één plek qua verkopen. Dit voelt voor Atlus dan ook als een mijlpaal en een hele prestatie, waar men ontzettend trots op is.

Het doel met Persona 4 was destijds om Persona 3 te doen overstijgen en hetzelfde was het geval bij de creatie van Persona 5. Het is dan ook logisch dat men hetzelfde doel voor ogen heeft bij de ontwikkeling van Persona 6, maar Persona 5 overstijgen zal erg lastig zijn, zo meldt de ontwikkelaar. Vooral het huidige personeel wat men heeft zal niet genoeg zijn om dit te kunnen realiseren, men is daarom hard op zoek naar nieuwe creatieve talenten om hen hierbij te kunnen helpen.

Als bedrijf zijnde wil men vooral groeien met de creatie van nieuwe IP’s en het verder bouwen op bestaande franchises. Originaliteit staat bij Atlus hoog in het vaandel en dat hebben ze ook wel laten zien met de Persona franchise.

Momenteel is men vooral bezig met de groei van het bedrijf, om zo een nog belangrijkere ontwikkelaar te kunnen worden.

Thanks to the large amount of support we received for “Persona 5,” we have gotten a sense of accomplishment. But we can’t stop there. When we created “Persona 4,” there was pressure that it had to exceed “Persona 3.” Now, we will have to create a “6” which exceeds “5.” However, exceeding “5” will be difficult with the current staff. I would like to surpass this tall hurdle with everyone who joins us in this recruitment. The workplace is perfect for those who want a creative challenge when it comes to bringing games to the world.