Een demo uitbrengen voor een game, dat is eigenlijk het moment om te schitteren. Op basis van wat men van je demo vindt, kunnen er uiteindelijk (extra) verkopen ontstaan, zo’n demo is dus cruciaal wat betreft het achterlaten van een goede eerste indruk. Hier is Bethesda in geslaagd met de Prey demo, maar de input-lag geeft toch een wat bittere nasmaak.

De PlayStation 4 is het enige platform dat last heeft van erge input-lag, op de PC en Xbox One is dit nagenoeg niet aanwezig. Bethesda was er echter snel bij toen ze zagen dat veel gamers hier hinder aan ondervonden. Op NeoGAF plaatste men namelijk al snel een geruststellende reactie. Bethesda vertelde namelijk dat de uiteindelijke release van de game een fix zal bevatten, die ervoor gaat zorgen dat de game wat meer responsief zal zijn.

Heb je nu dus erg veel last van input lag en verpest dit voor jou de ervaring van de game? Wacht dan even tot de reviews over de uiteindelijke versie. Dan weet je in hoeverre dit gerepareerd is om vervolgens alsnog tot een koop over te gaan.

To address input lag, the fix within the final release in the game changes the raw input curve on the PS4 controller to be more responsive at the low end, and to tweak responsiveness to the center point on the controller (narrowing the dead zone.). The net result is faster/more responsive movement.