Na de aankondiging van Call of Duty: Infinite Warfare ging het internet helemaal los, een voorbode op de negativiteit die daarna nog maandenlang aan bleef houden. Infinite Warfare is wellicht de meest ‘gehate’ game in de franchise van Call of Duty, tenminste, als we alle sociale media posts mogen geloven.

Neem bijvoorbeeld de trailer op YouTube waarmee de game wereldkundig werd gemaakt, die kent 3.530.037 dislikes en slechts 573.000 likes. Dit was later ook terug te zien in de verkoopcijfers, waaruit bleek dat Infinite Warfare het bij lange na niet zo goed had gedaan als verwacht. Het bundelen van Call of Duty: Modern Warfare Remastered bij deze game heeft natuurlijk voor verkopen gezorgd, maar als men dit niet had gedaan…? Dan was de kans groot geweest dat de verkoopcijfers nog vele malen lager hadden gelegen. Activision weet dit en gaf zelf al aan dat Infinite Warfare de verkeerde game op het verkeerde moment was.

De onthulling van Call of Duty: WWII gaat een stuk soepeler, want de onthullingstrailer is nu al het meest ge-liked in de historie van de franchise, met bijna een miljoen likes en slechts 80.000 dislikes. Hiermee lijkt de negativiteit omtrent deze nieuwe game een stuk minder te zijn dan bij de vorige. CEO van Activision, Eric Hirshberg, vertelde dat deze game een stuk beter is ontvangen op sociale media. Hij stelde dat de negativiteit die rond de franchise heerste als sneeuw voor de zon is verdwenen en dat men blij is dat ze de dorst naar de “boots on the ground” gameplay van de community kunnen lessen met deze game.

Als laatste meldde de CEO nog dat de pre-orders een hele sterke start kennen en dat hij er enorm veel vertrouwen in heeft dat spelers erg blij gaan zijn met Call of Duty: WWII.