In een interview van Business Insider met Jim Ryan, PlayStation global sales en marketing hoofd, vertelde hij dat Sony niet bang is voor Microsoft. Hem werd gevraagd wat hij ervan vindt dat Microsoft bezig is met een console die de krachtigste ooit moet worden, krachtiger dan de PS4 Pro nog.

Ryan antwoordde hierop dat Sony zich vooral focust op het creëren van een stevige en sterke marktpositie. Dit doet men naar eigen zeggen onder andere met de relatief snelle komst van de PS4 Pro, om zo de nodige vroege verkopen van een krachtigere console te kunnen binnenslepen.

Hiermee heb je als Sony zijnde dus de kans dat gebruikers nu al tevreden zijn met een krachtigere console, waardoor ze nog niet bereid zijn om (ook) een Xbox One Scorpio te kopen. Het is immers geen klein bedrag wat je uitgeeft aan een nieuwe console.

Hij vertelde verder dat “De Scorpio nou niet bepaald een console is die het team van PlayStation ’s nachts wakker houdt, we zijn niet bang voor wat zij doen” zei Ryan. Uiteindelijk draait het allemaal om de games, aldus Ryan. Hij denkt ook dat Sony hier een streepje voor heeft, omdat de meeste Xbox One games ook verschijnen op de PS4.

Tel hier exclusives als Horizon: Zero Dawn en Uncharted: The Lost Legacy bij op en het voordeel ligt in de schoot van Sony, vertelde het global sales en marketing hoofd.

Still, when it comes to the burgeoning market for super-powerful game consoles, Ryan says Sony is “building a strong position” with its early sales. So while Sony welcomes the competition and looks forward to hearing more about Project Scorpio at E3 with the rest of the world, it’s not exactly keeping the PlayStation team up at night.

“We won’t be frightened of what they do,” says Ryan.

Because ultimately, it’s all about the games, and Ryan thinks Sony has the edge. The “vast majority” of Xbox One games are also available for PlayStation 4, notes Ryan — and PlayStation 4-exclusive blockbusters like “Horizon Zero Dawn” and the forthcoming “Uncharted: The Lost Legacy” tip the scales.