Sony Worldwide Studios is een groot netwerk van allerlei studio’s in verschillende landen die aan diverse games werken. Voordat een studio echter aan een game begint, moet Sony dit eerst goedkeuren. Zij financieren immers deze ontwikkeling en als een project al van start gaat voordat ze groen licht hebben gekregen, dan is dat vrij uniek.

Dat was echter het geval met Knack 2. Japan Studio was zo gepassioneerd over Knack dat ze al begonnen waren aan een opvolger voordat Sony überhaupt goedkeuring had gegeven. Dit vertelde een medewerker van de studio aan IGN. Gelukkig voor Japan Studio heeft Sony achteraf alsnog toestemming gegeven anders was het voor niets geweest.

“We were already evaluating prototypes before [the platform holder gave us the greenlight],”

“It was fun work.”

De voornaamste uitgangspunten voor Knack 2 zijn gevarieerde combat, een grotere schaal en meer platform elementen. Dit gaan ze nu toepassen in Knack 2 en dat kunnen we beamen nadat we de game drie kwartier op de E3 hebben kunnen spelen. Lees binnenkort meer over onze ervaring met Knack 2.