Gisteren werd project Icarus onthuld. Bijna niemand had verwacht dat het een nieuwe BioShock zou zijn. En al helemaal niet hoog in de lucht. De game speelt zich af in een stad genaamd Columbia, in het jaar 1912 met allemaal grote kastelen die door heteluchtballonnen onopgemerkt hoog in de lucht blijven. Onze collega’s van InsideGamer hadden al een uitgebreide impressie geschreven. Maar omdat het interview met een van de ontwikkelaars vlak voor het vertrek naar het vliegveld plaatsvond, kon het interview niet meer online worden gezet. Vandaag heeft IG het gesprek met Lead artist Shawn Robertson online geplaatst.

De IG interviewer had opgemerkt dat er aan het einde van de trailer wél een PlayStation Network stond maar geen Xbox Live logo. Shawn Robertson gaf toen aan dat ze er nog niet klaar voor waren om hierover te kunnen praten. Het was te vroeg om over specifieke platformen te gaan praten. Dit kan betekenen dat de PlayStation 3 exclusieve content krijgt net zoals bij Mafia II en Dead Space 2. We zullen zien wat de tijd ons zal brengen..

Tevens vroeg de IG interviewer hoe het zit met 3D ondersteuning. Robertson vertelde dat er wel mee wordt geëxperimenteerd, verder kon hij er niet op ingaan. BioShock: Infinite verschijnt in 2012.