Tijdens een ‘Ask me Anything’ op Reddit heeft ontwikkelaar Sledgehammer Games iets opvallends verteld over de servers van Call of Duty: WWII. Meerdere gebruikers vroegen aan de ontwikkelaar wat nu de tick-rate van de servers zullen zijn voor de game. We leven immers in 2017, maar veel online servers voor games hanteren nog altijd een relatief lage tick-rate.

Men kon echter met trots vertellen dat de tick-rate op 60Hz komt te liggen, dit betekent dat er dus 60 verversingen per seconde plaatsvinden, in plaats van de reguliere 20 voor Call of Duty. Hiermee krijgen we dus veel snellere servers dan bij voorgaande delen het geval was. Registraties worden dan ook drie keer zo snel opgehaald per seconde, wat moet zorgen voor een meer soepele ervaring.

Bij de onervaren gamer zal het verschil in tick-rate niet meteen opvallen, maar de wat meer ervaren gamer die bijvoorbeeld 60Hz gewend is van een Counter Strike: Global Offensive, zal het wel gaan merken. Server tick-rates zijn overigens details waar veel ontwikkelaars niet echt open over zijn en vaak zijn er andere tools zoals Wireshark nodig om dit te kunnen meten. Van Call of Duty is het echter algemeen bekend dat men een 20Hz tick-rate gebruikte bij alle voorgaande games.