Tijdens een ‘Ask me Anything’ op Reddit heeft ontwikkelaar Sledgehammer Games iets opvallends verteld over de servers van Call of Duty: WWII. Meerdere gebruikers vroegen aan de ontwikkelaar wat nu de tick-rate van de servers zullen zijn voor de game. We leven immers in 2017, maar veel online servers voor games hanteren nog altijd een relatief lage tick-rate.
Men kon echter met trots vertellen dat de tick-rate op 60Hz komt te liggen, dit betekent dat er dus 60 verversingen per seconde plaatsvinden, in plaats van de reguliere 20 voor Call of Duty. Hiermee krijgen we dus veel snellere servers dan bij voorgaande delen het geval was. Registraties worden dan ook drie keer zo snel opgehaald per seconde, wat moet zorgen voor een meer soepele ervaring.
Bij de onervaren gamer zal het verschil in tick-rate niet meteen opvallen, maar de wat meer ervaren gamer die bijvoorbeeld 60Hz gewend is van een Counter Strike: Global Offensive, zal het wel gaan merken. Server tick-rates zijn overigens details waar veel ontwikkelaars niet echt open over zijn en vaak zijn er andere tools zoals Wireshark nodig om dit te kunnen meten. Van Call of Duty is het echter algemeen bekend dat men een 20Hz tick-rate gebruikte bij alle voorgaande games.
Geen idee of het klopt hoor; maar wordt hier ook het probleem mee opgelost dat je 100% zeker weet dat je nog schoot vlak voordat je dood ging? En op de killcam die je dan terug ziet zie je jezelf niet eens schieten.
Hier erger ik mij persoonlijk altijd erg aan đ
@Sony: Goede kans van wel ja. Dit zal het aantal onverklaarbare deaths zeker verminderen. En hetzelfde geldt idd ook voor gunfights waarbij het lijkt alsof jij wel degelijk eerder schoot dan je tegenstander.
Al met al erg goed nieuws dit!
@aarjen116: Vergeet niet dat de response tijd van je eigen TV hier ook een rol in speelt đ
Ander feitje: volgens insidegamer zullen de supply drops enkel cosmetische wapenvarianten gaan bevatten.
Dit kun je wel met een korreltje zout nemen want dit hebben ze uiteindelijk bij mwr ook niet gedaan, maar toch.
Dus geen dedicated servers? Dat is waar de ‘cod community’ jarenlang naar vraagt.
Dus wat ze zeggen is eigenlijk dat de servers kut gaan doen bij launch en dat ze het dit keer sneller gaan oplossen als bij voorgaande delen. Als je dit nu al weet dat de servers retarted zijn dan zorg je toch dat ze wel goed werken voor november
@84.241.211..xxx: CoD heeft al een paar jaar voor een groot deel dedicated servers hoor. Ze maken gebruik van een combinatie van dedicated servers en P2P servers. De meeste mensen spelen gewoon op een dedicated server. Mensen met een slechtere connectie en mensen die bijvoorbeeld niet in de buurt wonen van ÊÊn van de dedicated servers spelen via een P2P verbinding. Ik neem aan dat dit met WWII exact hetzelfde zal worden.
@insanespartan: Uhh wat? Dat is totaal niet wat dit betekent. đ
@insanespartan: dat is niet wat er bedoelt word met dit ze bedoelen meer dat de servers sneller dingen registeren wat er gebeurt of teminste als ik dat goed zeg ben geen expert erin
@83.81.201..xxx: en dan bedoel ik btw met dingen in de game dus niet als er server problemen zijn ofzo
@insanespartan: totaly missing the point
Ik hoorde dat er tussen de 40-45 patches komen na launch?
@89.200.9..xxx: Wat?
@klupido: Ik hoorde dat er tussen de 40-45 patches komen na launch?
@mrb:dat speelt geen ene rol in cod. het is de netcode waardoor het zo verrot en laggy is. heeft echt niks met de respons van je tv te maken.
edit: ik speel op een 1 ms responstijd scherm en dan heb ik er nog last van.
Niks van geloven jongens, we weten allemaal hoe het de voorgaande delen gelopen is…
Ook positief nieuws weten velen weer negatief te maken đ
@94.210.143.xxx: dat speelt naast het probleem zeker een rol
@insanespartan: Ik wou zeggen; waar zit jij met je gedachten?
Maar nadat ik op je account drukte wist ik het. Bij je woonplaats staat namelijk: “Achter de ring van Jupiter”
Dit verklaarde mij een hoop đ
@89.200.9..xxx: Exact twee keer hetzelfde zeggen haha đ en terecht trouwens.
Hey hebben jullie een nieuw woordje geleerd? Tickrate lmfao..
CoD het blijft een lachertje
Ohjeej.
Ja dat krijg je als je alleen de titel leest en meteen een comment plaatst. Ik zou durven te zwerven met met zo een titel dat ze het over een slechte server hadden want daar is echt vaak het geval connection lost..
@Sony:
Hahahahahaha.
@Sony: ik hoop het ook, schijnt dat het ook kan liggen aan je verbinding die te goed is!