Assassin’s Creed Origins werd pas officieel aangekondigd tijdens de E3, die begin vorige maand gehouden werd, maar we wisten natuurlijk al veel langer dat deze eraan zat te komen. Op de één of andere manier is het Ubisoft namelijk nog nooit gelukt om een Assassin’s Creed-game echt geheim te houden tot aan de onthulling ervan.

Iedereen vraagt zich echter af hoe groot de game zal zijn en in hoeverre men progressie heeft gemaakt wat betreft de open-wereld. De vergelijking met Black Flag wordt dan ook al snel getrokken, omdat dit de meest populaire en grootste Assassin’s Creed was tot nog toe. Gedurende een interview met Game Informer sprak de game director, Ashraf Ismail, over de grootte van Origins in vergelijking met Black Flag.

In dit interview vertelde hij dat Origins twee keer zo groot is als Havana uit Black Flag. Hierbij meldde hij echter ook dat alhoewel de game erg groot is qua oppervlakte, het vooral om de inhoud zal draaien. Hij zegt namelijk dat de content van de game erg rijkelijk is en dat er een fantastische sfeer hangt in Egypte.

“If I compare it to previous games in the past, I don’t actually know the exact numbers [for Origins], but I would say that it’s at least twice the size of Havana from Black Flag. At least.”

“Having said that, I don’t think of the size of the city is what matters,”[…]“It’s really the content, the experience that you have inside of it. It’s how alive it is. So we filled these locations with quests, with making each city feel unique to itself, why was it important to Egypt.”