Battlefield 1 beschikt niet over een perksysteem dat de speler op bepaalde vlakken een extra voordeel geeft. Men gaat dit echter wel toevoegen, zo heeft DICE via Reddit aangekondigd. Zij lieten in een topic weten dat perks (Specialisations genaamd in de game) binnenkort beschikbaar worden gesteld in de CTE (community test environment) voor PC-spelers.
Na het testen is er natuurlijk een goede kans dat perks daadwerkelijk in de game geïntegreerd worden en tegelijk met dit nieuws gaf DICE ook nog een overzicht van de perks vrij. Elke speler start standaard met de volgende drie perks: Flak, Cover en Quick Regen. De andere perks kan je vrijspelen via ‘service assignments’, die geïntroduceerd zullen worden met de In the Name of the Tsar uitbreiding.
Naarmate je meer voortgang boekt heb je meer opties tot je beschikking en dat moet voor nog meer diversiteit in de gameplay zorgen. Of de perks uiteindelijk ook de console CTE aandoen is op dit moment nog niet bekend.
Generic:
- Flak: Incoming damage from explosions is reduced by 15 per cent.
- Cover: Incoming suppression is reduced by 25 per cent.
- Quick Regen: Decrease time before Out of Combat Heal by 20 per cent.
- Quick Unspot: Decrease length of time you are Spotted by two seconds.
- Bayonet Training: Bayonet charge lasts one second longer and recovers one second quicker.
- Hasty Retreat: Increase your maximum sprint speed by 10 per cent whilst you are Suppressed.
- Camouflage: When moving slowly or stationary you are invisible to Spot Flares.
Assault:
- Juggernaut: Your Gas Mask also reduces explosive damage by 15 per cent (does stack).
- Controlled Demolition: TNT is now detonated sequentially.
Medic:
- Stimulant Syringe: Reviving an ally give you both a 20 per cent sprint speed for eight seconds (does not stack).
- Concealed Rescue: Downed Squad Mates within 20m drop smoke to cover their revival (40s cooldown).
Support:
- Unbreakable: Incoming suppression is reduced by 75 per cent when your Bipod is deployed.
- Pin Down: The Duration an enemy remains spotted is extended via Suppression.
Scout:
- Scapegoat: A decoy is automatically deployed when struck below 35 health by a distant enemy (30s cooldown).
- Perimeter Alarm: When your Trip Mine is triggered enemies within 15m are marked on the mini-map.
YouTuber Jackfrags heeft een video gemaakt over deze perks/Specialisations en dat geeft je nog meer inzicht op deze nieuwe uitbreiding.
Vond het toch al kut spel als ik dat niet al vond dan had het wel gebeurd met die achterlijke perks
@62.140.137..xxx: en waarom vind jij het een kut spel dan? lees hier op psx wel vaker dat mensen het geen ruk aan vinden, dus ben wel eens benieuwd waarom?
Was na 2 weken al klaar omdat deze bf 0,0 progressie biedt, wat een shooter anno 2016-17 toch wel moet hebben om het spannend te houden. Met BF3 unlockte ik na een jaar nog steeds dingen voor wapens e.d. Waar ik geen idee van had, dus dit is toch wel een stap in de goede richting denk ik
@62.140.137..xxx: oh, jij bent zeker 1 van de campers?
@62.140.137..xxx: oke dat is jouw mening , welke multiplayer vind jij wel goed ?
Dan heb ik een betere beeldvorming bij deze conclusie .
Ik zelf vind het een goede game.
@84.86.45.xxx:
Denk zelf dat men niet in de gaten heeft dat je de wapens destijds niet zo kon uitbreiden als de hedendaagse wapens (red dot bijvoorbeeld). Maar misschien zit ik er wel naast.
@Vinsanity:
Klopt, maar je kan wel allerlei onderdelen en scopes e.d. Kopen, dit hadden ze wellicht anders kunnen doen door gewoon het xp systeem aan te houden, of dat je zoveel kills moet maken met een wapen voor een bepaalde upgrade of andere scope, zodat je toch weer door t gehele spel verrast wordt door een andere upgrade die er wellicht voor zorgt dat je een wapen nog lekkerder vindt schieten dan voorheen, of misschien dat je andere wapens uit gaat proberen om alles te kunnen unlocken. Ik had binnen 2 weken spelen vrijwel alles gekocht met die war bonds, zelfs voor de tank waar ik nooit in reed, als ze dit allemaal anders hadden gedaan weet ik zeker dat het spel veel interessanter was geweest, want de ww1 setting is verder wel heel tof
@Seb070NL: nja ik snap je punt hier wel máár, dat neemt het realiteitsgevoel van de wapens toch weg dan?
Dat vond ik net zo leuk aan bttfld1. Iedereen heeft hetzelfde dus het komt aan op skill.
Anders krijg je toestanden á la cod waar iedereen zo’n gemodifiseerde shitt heeft waar je geen kans tegen hebt.
*met name black ops 3 en infinite warfare
@84.86.45.xxx: Aan het begin is het leuk, maar daarna word het echt saai. Zit geen progressie in zoals in BF4. Het ligt ook gewoon aan de setting van BF1
Vanwaar de noodzaak van mensen om op berichten te reageren over games die men kut vind? Waarom uberhaupt die moeite nemen?
@rafc1880:
Snap wat je bedoelt met realiteitsgevoel, maar of je upgrades nou koopt of wint dmv xp, dan vind ik dat 2de toch stukken leuker.
@188.206.64..xxx:
Omdat mensen t recht hebben om hun mening te geven.
Ik vond hem ook tegenvallen maar laatst weer opgestart en toch zat ik er weer helemaal in. Wat wel jammer is dat de balans soms zoek is, soms zit je aan de kant die compleet wordt ingemaakt en rest je niks anders dan achter elkaar doodgaan, kan wel frustrerend zijn. Hoewel andere potjes juist weer het tegenovergestelde doen.
@Seb070NL: oké kan ik inkomen.
Maar wat dan als je alles hebt wat er te pakken valt door middel xp? Of je het dan via warbonds hebt gekocht of via xp komt toch beetje op hetzelfde neer?
@rafc1880:
Klopt, alleen met het koopsysteem kan je direct zien wat er nog allemaal valt te behalen en je kan zelf bepalen wat je wilt kopen, dmv xp heb je geen idee en word je steeds weer verrast. En ik had serieus met bf3 (bf4 overgeslagen) na een jaar dat er nog steeds afbeeldingen op mn scherm kwamen van dingen die ik had geunlocked waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Dit is wat ik me nog kan herinneren hoor, is alweer 5 jaar geleden maar het kwam een beetje hierop neer
@Seb070NL: okay 😉 daarom heeft iedereen ook z’n eigen visie op een game en maar goed ook.
Zoals je het nu net zei met elke keer niet wetend wat je krijgt is wel interessanter
@rafc1880:
Yep, had ik ineens een nieuw wapen unlocked die ik nog lekkerder vond schieten dan mn vorige, dat hield t spannend
@84.107.136..xxx: inderdaad bf4 had je meer te unlocken.
Daardoor maakte het verslavend .
De algehele sfeer is gewoon te stoffig/muf.
Wordt daarom in mijn beleving heel snel saai.
Het leveling systeem werkt ook niet echt mee en mensen gebruiken teveel dezelfde wapens.
Dan is er nog de uiterst niet memorabele singleplayer… (Zeg eerlijk, jullie weten ook geen namen meer van de personages uit de singleplayer)
Etc, etc, etc…
Ik ben klaar met futuristic shooters en met antieke zooi zoals bf1.
Ik hoop ZO erg dat de volgende battlefield een bad company wordt!
@Seb070NL:Elke keer als ik een BF post klik ik er alleen op om te kijken of jij weer iets te huilen hebt. En elke keer is het weer raak
Ja hoor, daar begint het geklaag weer.. In Battlefield 3 en 4 zaten ook gewoon perks, dus zoveel veranderd er ook niet. En als het je toch niet bevalt, dan speel je het toch lekker niet? Dat is dan in ieder geval weer een noob minder 😉
*edit* Voor de mensen die klagen over saaie maps en slechte wapens, koop de DLC. Toen de DLC net uitkwam had ik na een paar dagen toch maar besloten om ‘m aan te schaffen, en heb daar tot nu toe nog geen spijt van gehad.
@Dippiedoe: precies het is gewoon een verdomd mooi spel, speel iedere avond wel een paar potjes en het verveelt me nog steeds niet.
Ik ben benieuwd naar de eventuele update. Of nee toch niet..
@rafc1880: Je bedoelt iedereen met een Hellriegel? Dat is namelijk het meest overpowerde wapen wat ik ooit heb gezien.
@84.86.45.xxx: waarom ik dat vind?
Ik ben altijd battlefield fan geweest maar ze hebben het te arcade gemaakt.
En dat is niet mijn ding wil gewoon weer dat goede gevoel terug van de vroegere bf serie
Weet iemand wanneer de volgende dlc precies uitkomt? Tot die tijd voor mij geen reden om Bf1 te spelen
Ik vind het jammer dat er weinig progressie in de game zit, maar de sfeer en de gameplay vindt ik echt heeeerlijk! Ben benieuwd of de perks een goede toevoeging aan het spel zullen zijn, maar ze doen het vast niet voor niets.