Ubisoft gaat microtransacties toevoegen aan hun nieuwe game Skull and Bones. Dit gaat er volgens de Franse uitgever voor zorgen dat de game meer content biedt voor diegene die bereid is hiervoor te betalen. Toch blijft Ubisoft erop letten dat er niet alleen maar items verschijnen die alleen met echt geld gekocht kunnen worden, ze willen iedereen een gelijke kans geven, ook spelers die niet betalen.

Via seizoensgebonden evenementen binnen de game wil men schatkisten beschikbaar stellen die vol zitten met items die je eventueel ook met echt geld kunt kopen. Je kunt dit vergelijken met andere games, zoals Overwatch, die een soortgelijk beloning systeem hanteren.

Skull and Bones kent nog geen releasedatum en staat momenteel gepland voor 2018.

What we want to do is make sure if players want things, that we provide content for them if they want and that they don’t feel like it’s gated off because they didn’t pay for it. So, we want to have live events, we want to have seasonal events, seasons where you’re able to compete against other players to try to get to the top of the ladder and the top of the food chain. Those things will give you opportunity to get those customization elements, those cosmetics, vanity items that will allow you to personalize your experience.