http://playsense.nl/plaatjes/img_4c81044e9db13.jpg

Onlangs heb ik een nieuwe PlayStation 3 aangeschaft, een witte PS3 Slim welteverstaan en tot mijn grote verbazing kreeg ik de melding dat mijn PlayStation 3 al op vijf accounts geactiveerd was. Dat was een raar fenomeen, aangezien ik op het moment maar in het bezit ben van twee PlayStation 3’s. Dus dat werd de Sony Klatenservice bellen.

Na de klantenservice te hebben opgebeld kreeg ik ene Ricardo aan de lijn, die uiterst onbehulpzaam te werk ging. Hij beweerde dat ik mijn PSN-account op PlayStation 3 consoles van me ‘vriendjes’ had geactiveerd om zo gratis spelletjes te downloaden en hij het dus niet nodig vond om mijn account te resetten. Na hem duidelijk gemaakt te hebben dat ik er maar twee heb en nooit ben ingelogd bij vrienden, werd ik even in de wacht gezet.

http://playsense.nl/plaatjes/img_4c330308d2759.jpg

Nadat de wacht afgelopen was vertelde hij mij dat die dit helaas niet kon doen en kwam die met het verhaal dat ik even mijn account moest deactiveren op vier andere PlayStation 3’s. Na hem weer verteld te hebben dat ik niet weet welke PS3’s dit zijn kreeg ik het antwoord ‘Nee ik ook niet’. Na hem nogmaals te vertellen dat ik niet weet wie mijn PSN-account heeft gebruikt, kreeg ik doodleuk te horen dat hij hier niks aan kon doen. Wat natuurlijk klinklare onzin is, aangezien zoals Ricardo vertelde later in het gesprek ook, Sony per PSN-account alle consoles kan deactiveren.

http://playsense.nl/plaatjes/img_4c8104cecf38d.jpg

Na hier meerdere malen een poging gedaan te hebben om tot hem door te dringen en weer in de wacht gezet te worden kwam Ricardo van de klantenservice met een geweldige oplossing. Ik moest even vier RMA-nummers ophoesten van het feit dat ik mijn PlayStation 3’s heb omgeruild en dan kon hij het account resetten. Op dit moment probeerde ik hem weer duidelijk te maken dat ik dat niet heb en dat ik gewoon twee PlayStation 3’s heb die ik graag op mijn PSN-account wil hebben, maar nee dan kon die helaas niets voor mij betekenen. Want als mijn account gehackt werd, dan had ik wel misbruik gemerkt. Wat onzin is want als je een PSN-account gebruikt met een daaraan gekoppelde credit card, moet je de datum van afloop en veiligheidscode invoeren, aangezien hier in het verleden veel fraude mee is gepleegd.

Zijn argumenten bleven dus onwaar en zelfs na het geven van al me persoonlijke gegevens inclusief het aanbieden van het credit card nummer die op mijn PS3 account staat, wilde hij me nog niet geloven. Ook het feit dat ik een ‘@ps3-sense.nl’ PSN-account mail heb wilde niet baten, meneer bleef stijfkoppig. Dus Sony, bedankt voor deze uitstekende klantenservice en het feit dat ik nu mijn PSN-account niet kan activeren op een tweede PlayStation 3!

Update: Net weer met Sony gebeld en de klantenservice medewerker heeft overleg gedaan met de baas. Deze vertelde ook weer dat hij niks kon betekenen als hij niet vier RMA-nummers had waarmee ik kon aantonen dat ik vijf PlayStation 3’s in mijn bezit heb gehad. Na hem weer verteld te hebben dat mijn account is gehackt, werd er mij vertelt dat dit niet zomaar kon gebeuren en dit mijn eigen schuld was. Ik heb hem dus gevraagd van oke als we zo gaan doen, prima, maar hoe nu verder? En de oplossing is dat ik een nieuw account kan aamaken, alles kwijtraak en hem dan op twee PlayStation 3’s kan zetten. Treurig en trieste klantenservice en ook ontzettend diep teleurgesteld in het feit hoe er met mij als klant wordt omgegaan.