Blog: PlayStation Network Account gehackt? Pech gehad, Sony onbehulpzaam

http://www.psx-sense.nl/plaatjes/img_4c81044e9db13.jpg

Onlangs heb ik een nieuwe PlayStation 3 aangeschaft, een witte PS3 Slim welteverstaan en tot mijn grote verbazing kreeg ik de melding dat mijn PlayStation 3 al op vijf accounts geactiveerd was. Dat was een raar fenomeen, aangezien ik op het moment maar in het bezit ben van twee PlayStation 3’s. Dus dat werd de Sony Klatenservice bellen.

Na de klantenservice te hebben opgebeld kreeg ik ene Ricardo aan de lijn, die uiterst onbehulpzaam te werk ging. Hij beweerde dat ik mijn PSN-account op PlayStation 3 consoles van me ‘vriendjes’ had geactiveerd om zo gratis spelletjes te downloaden en hij het dus niet nodig vond om mijn account te resetten. Na hem duidelijk gemaakt te hebben dat ik er maar twee heb en nooit ben ingelogd bij vrienden, werd ik even in de wacht gezet.

http://www.psx-sense.nl/plaatjes/img_4c330308d2759.jpg

Nadat de wacht afgelopen was vertelde hij mij dat die dit helaas niet kon doen en kwam die met het verhaal dat ik even mijn account moest deactiveren op vier andere PlayStation 3’s. Na hem weer verteld te hebben dat ik niet weet welke PS3’s dit zijn kreeg ik het antwoord ‘Nee ik ook niet’. Na hem nogmaals te vertellen dat ik niet weet wie mijn PSN-account heeft gebruikt, kreeg ik doodleuk te horen dat hij hier niks aan kon doen. Wat natuurlijk klinklare onzin is, aangezien zoals Ricardo vertelde later in het gesprek ook, Sony per PSN-account alle consoles kan deactiveren.

http://www.psx-sense.nl/plaatjes/img_4c8104cecf38d.jpg

Na hier meerdere malen een poging gedaan te hebben om tot hem door te dringen en weer in de wacht gezet te worden kwam Ricardo van de klantenservice met een geweldige oplossing. Ik moest even vier RMA-nummers ophoesten van het feit dat ik mijn PlayStation 3’s heb omgeruild en dan kon hij het account resetten. Op dit moment probeerde ik hem weer duidelijk te maken dat ik dat niet heb en dat ik gewoon twee PlayStation 3’s heb die ik graag op mijn PSN-account wil hebben, maar nee dan kon die helaas niets voor mij betekenen. Want als mijn account gehackt werd, dan had ik wel misbruik gemerkt. Wat onzin is want als je een PSN-account gebruikt met een daaraan gekoppelde credit card, moet je de datum van afloop en veiligheidscode invoeren, aangezien hier in het verleden veel fraude mee is gepleegd.

Zijn argumenten bleven dus onwaar en zelfs na het geven van al me persoonlijke gegevens inclusief het aanbieden van het credit card nummer die op mijn PS3 account staat, wilde hij me nog niet geloven. Ook het feit dat ik een ‘@ps3-sense.nl’ PSN-account mail heb wilde niet baten, meneer bleef stijfkoppig. Dus Sony, bedankt voor deze uitstekende klantenservice en het feit dat ik nu mijn PSN-account niet kan activeren op een tweede PlayStation 3!

Update: Net weer met Sony gebeld en de klantenservice medewerker heeft overleg gedaan met de baas. Deze vertelde ook weer dat hij niks kon betekenen als hij niet vier RMA-nummers had waarmee ik kon aantonen dat ik vijf PlayStation 3’s in mijn bezit heb gehad. Na hem weer verteld te hebben dat mijn account is gehackt, werd er mij vertelt dat dit niet zomaar kon gebeuren en dit mijn eigen schuld was. Ik heb hem dus gevraagd van oke als we zo gaan doen, prima, maar hoe nu verder? En de oplossing is dat ik een nieuw account kan aamaken, alles kwijtraak en hem dan op twee PlayStation 3’s kan zetten. Treurig en trieste klantenservice en ook ontzettend diep teleurgesteld in het feit hoe er met mij als klant wordt omgegaan.

  1.    14 XP
    ElPadrino's avatar

    Wat een stelletje naaiers zeg! Dat is trouwens ook het enige waarin Microsoft op ons voor loopt; uitstekende klantenservice.

    PS bel opnieuw en kijk of je iemand anders aan de lijn krijgt;)

  2.    1562 XP
    dikked's avatar

    ik heb precie hetzelfde gehad ๐Ÿ™
    ik heb ook gebelt en zei een vent dat ik codes moest geven die op de achterkant van de 5 PS3 stond en hij wilde me ook niet geloven dat mij niks bekent was van de andere PS3’s
    sony heeft echt kut service :@
    want als ze hem resetten is het ja niet zo dat ook al zou je dat op iemands anders naam doen heb je er geen baat bij en diegene van wie je de naam gebruikt hebt heeft er eigenlijk ook geen last van dus waarom doen ze het dan niet.
    het is GVD maar 1 druk op de knop !!! :@

    want ik kan op mijn nieuwe PS3 ook helemaal niks meer herdownloaden
    zelfs gratis dingen die ik al eens gedownload heb weigert hij !!!!!
    en jij hebt nog 1 PS3 waar je dingen op kan downloaden maar ik heb geen 2de want de vorige is overleden ๐Ÿ™

  3.    673 XP
    Younistyle's avatar

    @ElPadrino: Precies ja gewoon nog een keer proberen en anders gewoon de baas vragen…

  4. crew Management -    4205 XP
    M4GN3T's avatar

    @dikked: Nja de service is echt heel slecht, ik was ook verbaasd over hoe ik ter woord werd gestaan. Ik ben inderdaad ook echt diep teleur gesteld in Sony’s klantenservice.

  5.    109 XP
    Kenney's avatar

    @ElPadrino: Werkt inderdaad goed bij klantenservices. Bij Ziggo veel gehad, ene persoon kan, zou en mag je niet helpen. Dan leg je op, bel je opnieuw, krijg je iemand anders en binnen 5 minuten is het opgelost.

  6.    228 XP
    Obvious's avatar

    Waarom dien je geen klacht in? Hier over schrijven heeft weinig zin. Deze blog is voor mensen die al een ps3 / ps2 / psn account hebben. Dus…whats ur point? Geen Sony producten meer kopen?

    Opossing:
    Petitie schrijven met een zeer zware klacht dat als een bom van Capt. Price neerkomt. Ik ben van departij. Sony moet nu eens echt leren hoe ze moeten omgaan met klanten(gegevens). Een zware klacht + juridische stappen.

  7.    215 XP
    Tijmen's avatar

    Aaah, iemand met een probleem dat op het mijne lijkt! Ik geef eerlijk toe dat ik aan gamesharing heb gedaan in het verleden (nu nog steeds met รฉรฉn iemand), maar ik zweer jullie: HET DEACTIVEERSYSTEEM IS FUCKING BULLSHIT! Ik had vijf consoles geactiveerd op mijn account geactiveerd, waarvan ik onlangs twee liet deactiveren, waardoor ik nu dus nog twee plekken over zou moeten hebben? Toch, mensen? Nou, Sony wijst met een dikke middelvinger naar mij. Als ik nu mijn account activeer op een PS3 krijg ik de melding dat ik al geactiveerd ben op andere systemen. Hoe-fucking-ra! Wat een bullshit.

  8.    108 XP
    Mitchel's avatar

    Ik heb gelukkig geen problemen gehad met de klantenservices van Sony ๐Ÿ˜› Ik kon mijn 3 jaar oude 60GB PS3 gewoon kosteloos omruilen voor een nieuwe 60GB PS3 ๐Ÿ™‚ (Het duurde alleen lang voordat die nieuwe 60GB PS3 eindelijk ontvangen was)

  9.    239 XP
    watnoukanniet's avatar

    Bij problemen heeft Sony 1 antwoord. Ligt niet aan ons maar aan jezelf. Wij zijn de professionals. Jij de leek. Zo hebben ze het altijd gedaan en zo zullen ze het wel blijven doen.

    Dit artikel is wel iets om over na te denken voor je je euro’s uitgeeft in de PS-store. Ik share wel eens met vrienden, maar daar zitten dus ook nadelen aan.

  10. crew Management -    4205 XP
    M4GN3T's avatar

    @Tijmen: Met iTunes kun je gewoon via je account alle computers deactiveren. Je kunt dus zelf gewoon van deze optie gebruik maken, Sony heeft echt een ontzettend slecht systeem met dat deactiveren. Hopeloos gewoon ๐Ÿ™

  11.    5048 XP
    7th-son's avatar

    @Tijmen: wat is volgens jou deactiveren van een account dan?
    want er zijn genoeg mensen die het niet kunnen/weten

  12.    449 XP
    AT1LLA's avatar

    AUB vertel mij 1 klanten service dat goed is in NL?!
    Ziggo?!
    Sony?!
    Microsoft?!
    Kpn?!

    Allemaal 1 pot nat!

  13.    8 XP
    MonkeyFist's avatar

    Ik was prima tevreden toen ik binnen 3 weken me opgestuurde ps3 weer gemaakt terug kreeg,, maar mis dat het met accounts anders gaat,
    heb ook een vriend die keihard lvl 16 met trophy’s was, en nu dus 2 xD

  14.    3733 XP
    vinnie1234's avatar

    ga naar de officiele playstation site het forum ๐Ÿ˜‰
    En praat met wat admins die hoog staan ๐Ÿ™‚
    Heb ik ook gedaan ๐Ÿ™‚
    Alle 5 de account werden gedeactiveerd, en me passwoord is gereset!
    Kreeg een nieuwe toe gestuurd, en daarmee was alles op gelost!
    Ik heb zelfs amper gegevens hoeven geven. Want die waren verander!
    Doe het dus via de mail!!!!
    En niet via telefoon is mijn advies!!
    Ik ben wat ik heb mee gemaakt met sony, erg tevreden!!

  15.    1919 XP
    ddvos's avatar

    sony klantenservice is inderdaad slecht kreeg een keer een engels man aan de telefoon die was trouwens wel heel goed die man. maar over het algemeen zijn ze slecht

  16.    117 XP
    CasperH's avatar

    Als je voorzichtig met je account gegevens was omgegaan had je sowieso niet te maken gehad met de klantenservice

  17.    558 XP
    XRamon101X's avatar

    @CasperH: o mijn god, jij snapt er ook niks van.. heb hier precies hetzelfde probleem! zelfs mijn demo’s zijn al 5 keer gedownloaded!

  18.    220 XP
    salberts93's avatar

    is toch verschrikkelijk dit, waarom maken ze dat downloaden op 5 PS3’s dan mogelijk ? :S

  19.    663 XP
    MightyMostert's avatar

    Ik heb ook 2 Ps3 consoles staan in de woonkamer.
    Ik heb ook nog een account op mijn broertjes Ps3 en een account op mijn pa’s Ps3.
    Dat zijn al 4 accounts dus ik ben zuinig op die laatste.

    Balen als jou account gehackt wordt en meerdere malen misbruikt wordt op andere consoles. Maar waar ligt dan de schuld? Bij Sony of bij de mensen die jou account hacken?

    Wanneer jij een account aanmaakt ga je accoord met de gestelde voorwaardes van Sony. Sony gebruikt deze regel om misbruik te beperken.
    Stel dat Sony dit gewoon onbeperkt laat dan zullen de aantal shares verveelvoudigen met factor onwijs veel.

    Echt heel vervelend voor de blog schrijver.
    Begrijp jou kwaadheid ook zeer zeker.
    Denk alleen dat je jou kwaadheid op de verkeerde mensen spuugt.

    Sterkte!

  20.    208 XP
    adin's avatar

    jammer van sony en denk dat je door deze dingen ook mensen krijgt die graag willen hacken en zo denk ik

  21.    117 XP
    CasperH's avatar

    @XRamon101X: Je bent waarschijnlijk gewoon een slachtoffer van phishing, wat dus betekent dat het je eigen schuld is

    Ik zeg niet dat het niet lullig is maar ik snap Sony ook wel (anders zou ieder 13 jarige kindje wat shared even bellen om hun accounts te laten resetten)

  22.    442 XP
    rwss's avatar

    Het is klote voor de schrijver van dit bericht dat dit gebeurt en hoe Sony hem behandeld, maar voor mij is het fijn dat iemand anders nu eens ervaart hoe Sony met gebruikers van hun producten om gaat, dit stelt mij tenminste niet meer aleen.

    Sony gaat niet aleen zo om met mensen die problemen hebben met hun account(s).

  23.    576 XP
    Gunpowder's avatar

    En wat nou als ik 6 PS3’s thuis heb staan?
    Onwaarschijnlijk, maar het kan, wie weet heb ik geld teveel..
    Dan heb ik er 5 met 1 account, en die laatste kan doodvallen?
    Beetje raar hoor..

  24.    1562 XP
    dikked's avatar

    YEAHHH !!!!!
    heb nog 1 keer geprobeerd en toen kreeg ik ene jos voor de telefoon en die heeft op hoge uitzondering 1 activatie weggehaald ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€
    het werkt nog niet maar wacht tot morgenvroeg want anders heeft hij gewoon gelogen

  25.    4204 XP
    afca-yuri's avatar

    Dit is idd echt slecht ja, dat ze daar niks aan kunnen doen

  26.    558 XP
    XRamon101X's avatar

    @CasperH: nogmaals o mijn god.. ik heb never nooit geshared man, vind jij het ook niet een beetje raar dat zelfs mijn Resurgence map pack (die ik had gewonne) na tien minuten ook plotseling 5 keer is gedownloaded?

  27.    2517 XP
    Sixstar6's avatar

    Yo ik ben trug van weg istan

  28. crew Management -    4205 XP
    M4GN3T's avatar

    @XRamon101X: Hoge kans dat je dan gehackt bent…

  29.    3 XP
    StrydeR's avatar

    Klein vraagje aan de mensen die gehacked zijn: Hebben jullie op jullie telefoon een PSN applicatie zoals je van de Android market kan downloaden? Grote kans dat daardoor je gegevens dan gejat zijn. Just my 2 cents. ๐Ÿ™‚
    Iig een hele vervelende situatie voor alle gedupeerde. ๐Ÿ™

  30.    831 XP
    Morticuz's avatar

    Heb Sony 2 keer nodig gehad, 2 keer ben ik goed geholpen.
    Jammer dat het deze keer mis gaat, het goede nieuws is dat merken bang zijn voor dit soort linkjes, mail deze pagina anders even door naar Sony ;).

  31. crew Management -    4205 XP
    M4GN3T's avatar

    @Morticuz: Ik heb ze terug gebeld, naar Ricardo gevraagd en gezegd dat het artikel klaar was =). Bedankt voor de informatie was zijn antwoord.

  32.    41 XP
    Nyokki's avatar

    @M4GN3T:

    Ja ? is dat zo ? ooit wel eens geprobeert? als ik mijn 2de ps3 aanzet en mn andere ps3 staat al ingelogd word ik op mn ps3 die al aan staat uitgelogt.

    en jij hebt dat dan niet door??

    verder moet ik zeggen dat ik je in en in dieptriest vind dat je dit Medium (dus eigenlijk je status) Misbruikt om zo je zin door te draven bij sony ๐Ÿ˜‰

  33. crew Management -    4205 XP
    M4GN3T's avatar

    @Nyokki: Ik ben niet altijd online, en dat mag je vinden, daar denk ik anders over.

  34.    215 XP
    Tijmen's avatar

    @StrydeR: Kut, daar zeg je zoiets. Ik heb ooit een app voor de iPhone/iPod touch gedownload waarbij ik m’n gegevens moest invoeren… Fuck. Onlangs stond er ook een aankoop van 30 euro op de factuur van m’n moeders VISA waar niemand iets van wist… FUCK.

  35.    117 XP
    CasperH's avatar

    @XRamon101X: Ik zeg dat jullie waarschijnlijk een slachtoffer zijn van phising, niet van sharing gereleateerde dingen

  36.    33 XP
    popko's avatar

    ligt er ook aan wie je voor de telefoon krijgt

  37.    806 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Die dombo`s achter die telefoon moeten is leren dat niet iedereen shared.
    Als je zegt kan me PS3 niet activeren eerste wat ze zeggen is jij shared val dood.

  38.    140 XP
    fons78's avatar

    Ja echt de service van Sony is 3x niks

  39.    831 XP
    Morticuz's avatar

    @M4GN3T: Ricardo is een student die dit als bijbaantje heeft, je moet รฉรฉntje hoger op gaan naar iemand die wel iets voor je kan doen. :D.

  40.    4528 XP
    ps3dennis's avatar

    @ElPadrino: Ja daar ben ik helemaal mee eens ( uit ervaring, )Maar van sony weet ik het nog niet, heb nog nooit iets met mijn PS3 gehad.

  41.    1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik heb ook zoiets gehad. Was account gehacked en een CoD4 Map gekocht. Via de CC-maatschappij geld terug laten eisen, werd m’n account geblokkeerd omdat IK MIJN account had gefraudeerd. Dus het account dat geclosed werd zou de fraude hebben gepleegd. Dus weer bellen, was dat omdat er iets op stond dat onbetaald was. Die apen beseffen dan ook niet dat zoiets niet kan en hun het dus gedaan hadden, zou het pas gedeblockeerd worden zodra ik betaald had.

  42.    1553 XP
    Roytjuh's avatar

    @Nyokki:
    Nee, terecht. Bijna iedereen heeft hetzelfde probleem met Sony. Dit is aan de bel (groot woord) trekken.

  43.    41 XP
    Nyokki's avatar

    @Roytjuh: nee dit is gewoon chanteren.
    als jij dit acount niet reset dan maak ik een negatieve post op de website.

    leuk dat hij een Ps3sense.nl heeft wat wil je daarmee berijken ?
    ben je nu beter dan een ander persoon ? heb je nu meer rechten ?

    Je bent zelf verantwoordelijk voor je acountgegevens. zorg voor een Goed wachtwoord. dan gebeuren dit soor dingen niet.

  44. crew Management -    4205 XP
    M4GN3T's avatar

    @Nyokki: Aan de 43 reacties te zien ben je de enige die er zo over denkt, toevallig ook werkzaam op de helpdesk xD?

  45.    124 XP
    killer-donkey90's avatar

    @M4GN3T: Sluit me aan bij nyokki. Systeem geeft dat niet zomaar opeens aan. Teken dat of iemand anders je wachtwoord heeft of dat je zelf bewust aan het sharen bent geweest, je kan niet van sony verwachten dat ze zomaar de activatie’s resetten, en als je dan denkt dat je een voorkeurs behandeling krijgt omdat je email adres @ps3-sense.nl is, dan is je mentaliteit in mij ogen al verkeerd.

  46. crew Management -    4205 XP
    M4GN3T's avatar

    @killer-donkey90: Dat was ter verificatie dat ik me kon identificeren als houder van het account, beter lezen ๐Ÿ˜‰

  47.    14 XP
    koekie1981's avatar

    Ik heb ook nog steeds dit probleem. Sony meerdere malen gebeld maar kreeg steeds zelfde persoon aan de lijn, zelfs als ik andere keuze in het menu koos. Enige antwoord dat ik tien keer in het gesprek kreeg was “Dan bent u niet zorgvuldig met uw accountgegevens omgegaan”. Er was verder geen gesprek mogelijk, maar achteraf dacht ik “Misschien is Sony niet zorgvuldig met mijn accountgegevens omgegaan”. Echt teleurstellende klantenservice van Sony.

  48. Anoniem -   
    michiel's avatar

    Jhua ik heb ook dat probleem gehad iemand heeft mij gehackt maar ik zeg hem ok ik kan ook hacken als je niet binnen 2u mijn acc terug geeft hack ik jou had pech kreeg het niet terug maar zijn acc gelooft er aan …