Sony: “Kinect kent veel technische problemen”

Het is weer eens zover; Sony heeft zich voor de zoveelste keer uitgesproken over de Kinect van Microsoft. De motion camera ligt sinds een tijdje in de winkel en Sony kon het natuurlijk niet laten om even uit te halen naar het apparaatje. Move-ingenieur Anton Mikhailov heeft namelijk in een interview een nogal bonte uitspraak gedaan. Hij meldt namelijk in een interview met Videogamer dat Kinect niets meer is dan een hoopje technische problemen.

Gelukkig ligt hij zijn uitspraak goed toe. Ten eerste verteld hij dat ze niet zozeer tegen Kinect zijn, maar dat ze vinden dat de Move beter gebruikt kan worden bij verschillende genres. Tevens meldt hij dat de camera van de Kinect te langzaam is. Kinect geeft namelijk beeld van 30 frames per seconde en de PS Eye geeft er 60. Dit wil zeggen dat de PS Eye je bewegingen beter kan volgen waardoor plotselinge bewegingen beter te registreren zijn.

“Also I think the tech is a bit, not so much immature, but not quite up to spec in what we think. Like the PlayStation Eye camera runs at 60 frames per second so it can track you very quickly whereas the Kinect and other depth camera are only 30 frames per second. So they are more suited for slower motions. Dancing is still kind of okay and then the yoga stuff that they were doing, it fits that very well, whereas if you want to do quick punches it’s harder to do that just because you can’t see the player as quickly. And there’s also more latency, things like that. So you know, it’s not a particularly sexy result, it’s just mostly technological problems.”

Ook kon meneer Mikhailov melden dat de Move een stuk zuiniger is met energie. Waar de Kinect 10-15% van de voorzieningen van de Xbox vraagt, heeft de Move minder dan 1% nodig van de PS3. Het zijn allemaal leuke cijfers, maar de potentie van de PlayStation Move vertaald zich nog niet echt goed naar de software. Wij wachten nog rustig af tot die ene Move game die iedereen over de streep moet trekken.

“I think they quoted something like 10-15 per cent of the Xbox resources, plus like 50 megs of memory or something like that. The Move takes less than 1%, and like 1 megabyte. So, you know, that’s just a bunch of numbers but to developers that means like Killzone 3 can just put in Move and not have to worry about it, whereas something like Kinect you have to make significant game changes to actually fit that into your game. So that’s a big plus for Move I think ‘cause a lot of people can just try it out and put it in.”

  1.    244 XP
    oOMorfieusOo's avatar

    Pwned (:

  2.    571 XP
    r03n_d's avatar

    Sony moet niet Kinect afkraken, maar Move aanprijzen. Sony heeft mij nog niet over de streep weten te halen ..

  3.    253 XP
    Xenopredator's avatar

    Hebben jullie wel een Kinect game dat “ons over de streep trekt” dan?

  4.    482 XP
    Flow's avatar

    @Xenopredator: Nou ja ik heb zelf geen Kinect dus denk het niet 😉

  5.    2517 XP
    Sixstar6's avatar

    Nicep

  6.    220 XP
    salberts93's avatar

    Killzone 3 moet t doen he 😉

  7.    6677 XP
    Myx's avatar

    Dit is moddergooien en hier wordt sony alleen maar minder ongeloofwaardig door. Moeten ze mee stoppen.

  8.    116 XP
    Billyturf's avatar

    Ik hou niet van bewegen bij het gamen dus ze kunnen allebei van mij in de prullebak 😛

  9.    1006 XP
    Vinyl Vonna's avatar

    Move wil ik voor GT5.. That’s it.

  10.    4204 XP
    afca-yuri's avatar

    @Vinyl Vonna: zoals op de wii bij mario kart?? is niks man