http://playsense.nl/plaatjes/img_4cf937854bdc4.jpg

Natuurlijk herinneren de meesten van ons wel Medal of Honor, wat de grote concurrent van Call of Duty: Black Ops zou worden. Dit plan van EA faalde echter jammerlijk en de kans om de shooter van Activision ooit nog van de troon te stoten leek verkeken.

Nu ligt er echter een nieuw plan op tafel om het marktaandeel van de DICE games te vergroten. Volgens het hoofd van EA is het noodzakelijk om enkele games achter elkaar beter dan Call of Duty te maken, waardoor fans langzaam maar zeker overstappen op een andere serie. Call of Duty heeft een hoop momentum weten te creëren in de afgelopen jaren het is zeer moeilijk om een rijdende trein in een keer stil te zetten.

“Activision an awful lot of momentum without heir brand, no doubt. What I’ve witnessed a couple of times in the games industry is the way you unseat a market leader is you make a better game a couple of times in a row. “

Volgend jaar heeft EA onder andere Crysis 2 en Bulletstorm klaarstaan, maar Battlefield 3 moet de genadeklap gaan geven en zorgen dat het stokje overgegeven wordt. Het gehele interview van Kotaku is hier te vinden.