Voor onze karma twijfelaars slecht nieuws, InFamous zal namelijk alleen maar een Good en Bad karma bevatten. Waarom? De game levert al twee erg sterk van elkaar verschillende playtroughs wanneer je op het goede en slechte pad eenmalig verkent, een middenmoot is volgens de makers niet nodig en zou bovendien de saaiste van alles zijn. Dit zijn we te weten gekomen door de live chat die laatst mogelijk was op de officiële PlayStation Blog.

We had [neutral karma] initially, but we found that people wanted to be really good or really evil,” said Game Director Nate Fox in a live chat on PlayStation.Blog . “No one cared about the middle.”

All of Cole’s base powers get twisted by his moral decisions. We wanted to give people who were heroic powers that offset that play style and the same for evil people. Really you get two very different play throughs depending on which side of the moral fence you land on,” he continued, stressing that players’ tendencies toward altruism or assholism will impact more than just the attendance of their ticker tape parade. “The karmic changes to your powers work better for different kinds of play. So some people will find evil easier, some people will find good easier. Both are super fun.

Overigens kunnen wij ons ook niet bedenken wat te doen als een neutrale Cole? Wanneer je goed bent ga je natuurlijk zoveel mogelijk oma’s helpen oversteken door het stoplicht voor hun op groen te zetten, bij kwaad zorg je ervoor dat ze overreden worden. Veel meer opties zijn er niet?

InFamous zal volgende week  vrijdag 29 mei in de winkelschappen liggen, en dan kun jij ook aan de slag met een van de twee verschillende karma mogelijkheden.