http://playsense.nl/plaatjes/img_4d2364a819ebe.jpg

In veel shooters leggen we honderden vijanden om in een korte tijd. Wie herinnert zich de missie ‘No Russian’ in Call of Duty: Modern Warfare 2 niet? In een kwartiertje vloog het bloed over het scherm en was de grond bezaaid met tientallen lijken en lichaamsdelen. De makers van Homefront willen echter niet deze kant op en gaan het anders aanpakken.

Het verhaal wordt namelijk geschreven door John Milius, die onder andere meewerkte aan de bekende films ‘Apocalypse Now’ en ‘Red Dawn’. Hij en de rest van het team zijn namelijk van mening dat de game beter wordt als er meer emotie in wordt verwerkt. Een van de medewerkers aan deze game, genaamd Rex Dickson, had dan ook het volgende de zeggen:

“In an average FPS you’ll blow through 30 to 100 guys every 15 to 20 minutes or so, and you sort of get this… massacre fatigue where you stop even caring. You forget that you’re killing humans.”

“What we’re trying to do is really attach emotion to that there are consequences to violence. How am I supposed to make the player feel or care about what they’re killing… that’s really the fundamental crux of what we’re trying to achieve.”

Homefront laat ons vanaf 11 maart het door Noord-Korea binnengevallen Amerika verdedigen.