Killzone 3 benut de PS3 optimaal

Hoe vaak hebben we nou al verhalen gehoord over games die de PS3 voor zoveel procent benutten of zelfs het maximale uit onze zwarte vriend halen. Hoeveel moeten we er eigenlijk van geloven? Ach, het zal allemaal wel met een korreltje zout genomen kunnen worden, of niet?

Michiel van der Leeuw van Guerrilla heeft vandaag tegen Eurogamer gezegd dat Killzone 3 de PS3 optimaal benut en dat de console het dus zwaar heeft met de game. Killzone 2 zou maar 60% gebruiken van de volledige kracht van de PS3. Volgens van der Leeuw is het geen lariekoek. Door de ervaring met Killzone 2 kon de ontwikkelaar de lat hoger leggen en zichzelf drijven tot het uiterste. Door middel van zoveel mogelijk taken naar de Synergistic Processing Units van de PlayStation 3 te verschuiven kwam er extra kracht vrij. Het resultaat mag er zijn.

Wat denken jullie, benut Killzone 3 werkelijk 100% van onze geliefde zwarte vriend, of is dit een leuk praatje om wat aandacht te vergaren om commerciële redenen? Laat het ons weten in de comments!

Boxshot Killzone 3

Killzone 3

Releasedatum:
25-02-2011
Genre:
Shooter
Uitgever:
Sony Computer Entertainment
Ontwikkelaar:
PlayStation Now beta video lekt uit, toont Killzone 3 gameplay
Gepubliceerd op 4 feb, 2014 om 14:27
Sony feliciteert gamers met hun platinum trofee
Gepubliceerd op 9 feb, 2013 om 10:40
Oorlogs veteraan prijst Killzone en Fallout om hun ‘authenticiteit’
Gepubliceerd op 27 nov, 2012 om 12:22
Maak je klaar voor kortfilm Killzone Intercept
Gepubliceerd op 26 okt, 2012 om 13:13
  1.    101 XP
    Biefstuk's avatar

    ik weet het niet, opzich zijn de graphics net als 2 lijkt me. tenminste ik had alleen de demo gespeeld van 3 en die was wel ietjes mooier dan 2 maar ik denk niet dat ie ECHT 100% gebruikt 😛

  2.    482 XP
    Flow's avatar

    @Biefstuk: Ik vraag me af hoeveel procent Uncharted 3 dan straks gaat gebruiken…120? lolz

  3.    253 XP
    Xenopredator's avatar

    Ze zeiden eerst van niet, en dat nog maar weinig games de gehele kracht van de ps3 benutten…!

    Snap ze niet meer hor! :p

  4. Anoniem -   
    Ap0c NL's avatar

    Het 100% benutten heeft niks te maken met de kwaliteit van een game.
    Het zegt eerder iets over de efficiency van de programeurs als ze het met zo weinig mogelijk gebruikte capaciteit voor elkaar wisten te krijgen is dat beter.
    Hoe langer ze voor een console met programmeren des te mooier worden de games. Dit komt niet omdat ze de console telkens een stukje beter maken maar doordat ze efficienter programmeren en slimmer gebruik maken met nieuwe technieken, nieuwe effecten, etc.

    Dit soort verhalen worden totaal verkeerd geinterpreteerd door de meeste gamers.

  5.    181 XP
    Abel's avatar

    Ik hoop van niet, want dat zou betekenen dat de PS3 binnenkort niet krachtig genoeg zal zijn voor nieuwe games!

  6.    143 XP
    polopolo's avatar

    Ze hadden bij de Killzone 2 launch al gezegd dat ze toen nog maar 60% gebruikte, dus ik geloof ze graag. Dat kan ik van Uncharted niet zeggen, toen zeiden ze ook al dat Uncharted 2 de PS3 100% gebruikte.

  7.    1860 XP
    elazzja's avatar

    om eerlijk te zijn gebruikt uncharted 2 maar 2 cores van de SPU. Tijdens de interview zij die van ND dat ze bij 3 alle beschikbare 6 gaan maar ook moeten gebruiken om de grafische pracht opnieuw tot een hoogtepunt te krijgen. Dus GG, laat zien wat je kan

  8.    1919 XP
    ddvos's avatar

    Ik heb alleen de demo gespeeld maar ik denk niet dat hij de 100% gebruikt

  9.    219 XP
    SuperDre's avatar

    hmmm.. en vorige week zeiden ze nog dat Killzone 3 nog steeds niet de PS3 tot het uiterste benutte.. dussssssssssss….

  10.    4534 XP
    ps3dennis's avatar

    benut Killzone 3 werkelijk 100% van onze geliefde zwarte vriend

    Ja en nee..!! : De ene level ziet er zeer mooi uit terwel een andere level er weer slecht uit ziet en slecht laad + fouten bevat bv: die level met die planten is erg lelijk.

  11.    816 XP
    k1ll1ng5pr33's avatar

    @ps3dennis:
    Graphics heeft niet perse wat te maken met het optimaal benutten van de PS3 of een dergelijk systeem. Het gaat ook om de onderliggende techniek.

    Anyway, hij mag dan MISSCHIEN wel de PS3 optimaal gebruiken, ik vindt dat de game niet echt optimaal loopt online. Merk grote FPS drops :

  12.    58 XP
    Andriesc's avatar

    @ps3dennis:
    Overdrijf anders 😐 Stel je TV fatsoenlijk in man.. Dat level in de jungle zag er mooier uit dan veel andere shooters die op de markt zijn.

  13.    329 XP
    arnoud1997's avatar

    ja echt volle 100%

  14.    1860 XP
    elazzja's avatar

    @k1ll1ng5pr33: er komt een nieuwe patch 1.04. Zie de site voor een deel van de changelog

  15. Anoniem -   
    Michel's avatar

    @elazzja:

    Als je goed naar het filmpje kijkt, dan zie je dat alle 6 de spu’s volledig gebruikt wordt, wellicht dat ze het bij deeltje 3 verder optimaliseren.

    http://www.youtube.com/watch?v=Az0CXkyoWjg

    tussen 26 sec en 32 sec zie je dat de spu’s gebruikt worden op hun pc

  16. Anoniem -   
    jeremy's avatar

    Deze game is gay

  17.    814 XP
    Josthemaster's avatar

    Die gast van Guerrilla lult echt uit zijn nek, Killzone 3 is echt heel mooi,maar niet echt een stuk mooier dan Killzone 2,en die gebruikte maar 60% ,dus hij zit er flink naast die van der Leeuw.

  18.    384 XP
    Boydaamans's avatar

    @jeremy
    Here we go again…….

  19.    2527 XP
    Sixstar6's avatar

    Killzone3 loop steets vast mulitplayer!!! Det is fucking gaar!!

  20. Anoniem -   
    put's avatar

    Ik vind’m echt niet bijzonder, dit spelletje. Grafisch is het niet beter of slechter dan killzone2. En de multiplayer is ook steeds hetzelfde. Weer zwaar overroepen. Uncharted2 dat waren pas grafics. Ik begrijp dat het een ruimtespelletje is, maar daar in de jungle, belachelijke kleuren, dat ziet er eigenlijk niet uit. Waar is het bewegende gras, de groene bomen, mooie rimpelingen in het water ?????? Eigenlijk heb ik er spijt van.