Battlefield 3 is nog geeneens uit of de nieuwe game staat al midden in de spotlight, week in week uit. Zo hadden we laatst het bericht dat EA zijn portemonnee flink opentrekt voor de marketing van deze game, maar er komen ook steeds andere berichten naar buiten. Zo is er bekend gemaakt dat de PC-versie van de nieuwe FPS meer spelers online kan hebben dan de versie die voor de gameconsole uitkomt en dat de multiplayer maps kleiner zijn dan die van de PC-versie..

Natuurlijk willen we weten waarom de console versie van Battlefield 3 deze ‘beperkingen’ heeft ten opzichte van de PC-versie en Patrck Bach van DICE heeft dat vandaag duidelijk uitgelegd. Het komt er gewoon op neer dat de PC meer processorvermogen, geheugen en bandbreedte heeft dan de gameconsoles. Hierdoor heeft de PC-versie van Battlefield 3 meer mogelijkheden dan die wij als consolegamers krijgen.

“It’s more CPU, memory and bandwidth actually. What would you like to cut based on that? We don’t want to cut any of the lighting, the animation system, the destruction or the vehicles, so we keep all that and then we stay where we were with Battlefield: Bad Company 2 with 24 players. Personally I think that worked fine. Maybe it would be better with more but that’s not always the case.”