EA Sports komt ook dit jaar weer met FIFA en dat gaan we weten ook. De laatste tijd duikt er steeds meer informatie over FIFA 12 op en nu heeft de ontwikkelaar zelf wat laten weten over de geheel nieuwe Impact Engine. Deze engine is vooral gericht op de duels en blessures en dat weten ze maar al te goed bij EA Sports.

Lead gameplay designer Aaron McHardy vertelt namelijk dat dit de grootste verandering is in de FIFA-reeks sinds de games uit zijn gekomen op de huidige gameconsoles. Verder verteld hij dat deze engine de grootste problemen voor de ontwikkelaar heeft opgelost en daardoor de game vele verbeteringen heeft.

“It’s the biggest change we’ve made since we rebuilt the engine for next-gen consoles. I mean we rebuilt the engine from scratch, so that’s as big as it can get, but since then we’re ripping out a big chunk of the game and it’s a massive change.

It solves a lot of problems for us this year, it gives us better accuracy, better momentum, more realistic outcomes, solving a lot of situations that we just tried not to get into before.

Now we’re opening up the game so you can get into these situations and see new cool and interesting things, but also it lays a foundation for places for us to go in the future.”