Een excuusbrief van Sony’s Sir Howard Stringer

Sir Howard Stringer is de CEO van Sony en onder zijn gezag vallen ook de divisies van Sony Computer Entertainment in Europa (SCEE) en Noord-Amerika (SCEA). Vandaag heeft de beste man een open brief aan iedere PlayStation 3 gamer geschreven omtrent de gebeurtenissen van het PSN.

Allereerst snapt hij ‘onze’ frustratie doordat het PSN offline is en bied in naam van hem en Sony nogmaals zijn excuses aan. Verder verteld hij dat er nog geen tekenen zijn van Credit Card fraude en dat ze er alles aan doen om er achter te komen wie de daders zijn. Sir Howard Stringer zegt ook dat andere regio’s een soortgelijke ‘verzekering’ voor hun account kunnen verwachten die de Amerikanen binnenkort krijgen met AllClear ID Plus.

Wat er nog meer in de open brief staat is inmiddels wel bekend, maar deze brief getuigt toch van een stukje respect van Sony naar ons, de gamers. Hier de volledige open brief van Sony’s Sir Howard Stringer.

“Dear Friends,

I know this has been a frustrating time for all of you.

Let me assure you that the resources of this company have been focused on investigating the entire nature and impact of the cyber-attack we’ve all experienced and on fixing it. We are absolutely dedicated to restoring full and safe service as soon as possible and rewarding you for your patience. We will settle for nothing less.

To date, there is no confirmed evidence any credit card or personal information has been misused, and we continue to monitor the situation closely. We are also moving ahead with plans to help protect our customers from identity theft around the world. A program for U.S. PlayStation Network and Qriocity customers that includes a $1 million identity theft insurance policy per user was launched earlier today and announcements for other regions will be coming soon.

As we have announced, we will be offering a “Welcome Back” package to our customers once our PlayStation Network and Qriocity services are up and running. This will include, among other benefits, a month of free PlayStation Plus membership for all PSN customers, as well as an extension of subscriptions for PlayStation Plus and Music Unlimited customers to make up for time lost.

As a company we — and I — apologize for the inconvenience and concern caused by this attack. Under the leadership of Kazuo Hirai, we have teams working around the clock and around the world to restore your access to those services as quickly, and as safely, as possible.

I know some believe we should have notified our customers earlier than we did. It’s a fair question. As soon as we discovered the potential scope of the intrusion, we shut down the PlayStation Network and Qriocity services and hired some of the best technical experts in the field to determine what happened. I wish we could have gotten the answers we needed sooner, but forensic analysis is a complex, time-consuming process. Hackers, after all, do their best to cover their tracks, and it took some time for our experts to find those tracks and begin to identify what personal information had — or had not — been taken.

As a result of what we discovered we notified you of the breach. Our investigation is ongoing, and we are upgrading our security so that if attacks like this happen again, our defenses will be even stronger.

In the last few months, Sony has faced a terrible earthquake and tsunami in Japan. But now we are facing a very man-made event – a criminal attack on us — and on you — and we are working with the FBI and other law enforcement agencies around the world to apprehend those responsible.

In the coming days, we will restore service to the networks and welcome you back to the fun. I wanted to personally reach out and let you know that we are committed to serving you to the very best of our ability, protecting your information better than ever, and getting you back to what you signed up for – all the games and great entertainment experiences that you expect from Sony.

With best regards,
Howard Stringer”

  1.    1569 XP
    Wouter1980's avatar

    toch netjes, maar als ze toch alles netjes voor elkaar hebben qua beveiliging dan heb je toch ook geen “extra” beveiliging nodig..

  2.    6677 XP
    Myx's avatar

    @Wouter1980: Mensen die toch dat beetje extra willen, overzicht van wat gebeurt. Mensen zonder een cc (zoals ik) hebben dat eigenlijk dan totaal niet nodig.

  3. Anoniem -   
    yyyyyy's avatar

    In the coming days, we will restore service to the networks. dat zegr al genoeg.

  4.    214 XP
    redded's avatar

    @yyyyyy:

    ik hoop het nou kan het me allemaal geen reet meer rotte

    klopt toen ze sony de eerste keer aanvielen en psn offline ging.
    hebben ze gezegd dat zodra hij weer online komt ze het psn gelijk weer neerhalen

  5.    153 XP
    Olli's avatar

    @yyyyyy: Dit zegt dus helemaal niets..

  6. Anoniem -   
    yyyyyy's avatar

    als je in sprookjes gelooft niet nee ollli

  7.    63 XP
    svenmans's avatar

    @yyyyyy:

    Dat zullen ze nu eenmaal altijd blijven proberen.
    Alleen maar hopen dat het hun deze keer niet zo simpel gaat lukken als ervoor.

  8.    831 XP
    Morticuz's avatar

    En wanneer kunnen we deze door de brievenbus verwachten? 😛

  9.    1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ik heb die eerste brief/email van sony ook nog steeds niet ontvangen, dus deze mogen ze ook houden hoor.

  10. Anoniem -   
    girl94's avatar

    maar jongens heb een vraagje… is het in japan online of nog niet?

  11. Anoniem -   
    champie's avatar

    @girl94: als sony geen fouten heeft gemaakt dan is japan vandaag online amerika morgen en wij zondag

  12. Anoniem -   
    Anoniem's avatar

    ik wil geen excuses

    ik wil ONLINE

  13. Anoniem -   
    p$n's avatar

    deze jongen kan wel online :s http://www.youtube.com/xl?gl=NL&hl=nl

  14. Anoniem -   
    girl94's avatar

    thnx champie 😉

  15. Anoniem -   
    jip's avatar

    als ik me aanmeld dan staat er iets met time out en een code, hebben jullie dat ook?

  16. Anoniem -   
    girl94's avatar

    bij mij staat gwn momenteel houd het onderhoud plaats op bla bla bla
    maar wat voor fout code hb jij dan?

  17. Anoniem -   
    jip's avatar

    girl94, deze code staat er 80710541

  18. Anoniem -   
    girl94's avatar

    jip, ik hb andere code :s 8002A203

  19. Anoniem -   
    jip's avatar

    @girl1994 al die codes zijn abracadabra voor mij 🙂 hoop dat ie t snel weer doet.

  20. Anoniem -   
    girl94's avatar

    hahah ja ik hoop morgen 😀 :p

  21.    169 XP
    nWo_xPsyKo-'s avatar

    geen woorden maar daden…

  22. Anoniem -   
    $^$'s avatar

    het word volgende week. http://www.psx-sense.nl/45499/het-playstation-network-ligt-wereldwijd-plat/?rcommentid=114139&rerror=incorrect-captcha-sol&rchash=dd28a647c6042e7e42c41487f8eff892 je moet de laatste update lezen van: nz

  23. Anoniem -   
    avatar31416's avatar

    solo quiero decir que entiendo que quieran proteger nuestros detalles personales. pero tambien entiendo a los clientes del ps3 que estan desilusionados por el periodo tan largo que hace falta para solucionar este problema. ps i miss you blacknightzulu

  24.    2517 XP
    Sixstar6's avatar

    Ik wil geen shit meer horen!!! Ik wil online nu wel!!

  25. Anoniem -   
    avatar31416's avatar

    Señor Howard Stringer, muchas gracias por su carta. Espero que a muchos jugadores de ps les sirva de consuelo el saber que las reacciones se leen.
    A todos los jugadores de ps, espero que “hasta pronto”.