Dat Electronic Artsaanwezig is op de E3 in het L.A. Convention Centre in Los Angeles, Amerika weet iedereen wel. Dat ze ook met hun tak EA Sports aanwezig zijn, is dan ook logisch. Dat er dan veel vrij komt over hun aankomende sportgames, zal dan ook niemand verbazen. Daarom zijn vandaag de eerste details van FIFA 10 vrijgegeven op de E3.
Zo vertellen ze in het officiele persbericht dat ze als eerste een heus 360° dribbling systeem hebben ontwikkeld voor FIFA 10. Verder praten ze over de vrijheid die je moet voelen in het fysieke gamegedeelte, waarbij alles echt onvoorspelbaar moet worden met de acties die jij uitvoert.
Ook kondigen ze aan dat de manager modus nog uitgebreider aan bod komt in de game met meer dan vijftig veranderingen ten opzichte van FIFA 09. Dit zijn allemaal wel harde woorden van EA Sports, nu maar hopen dat ze deze waarmaken. Hieronder de details van het officiële persbericht.
On the pitch, critical gameplay fundamentals have been enhanced to ensure that FIFA 10 mirrors real-world football, providing more sophisticated ball control, and physical interaction between players. In addition, players now move, behave and position themselves more realistically. On attack, players analyze space more effectively, curve their runs in an attempt to stay onside, create passing lanes naturally, and drive for more variety in attacking options. On defense, new concepts like position priority enable defenders to multitask so dangerous spaces left open by teammates out of position are covered. Plus, slide tackle targeting, press marking, and better-urgency clearance logic provide new options that make defending a tactical skill in FIFA 10. In goal, a myriad of improvements and refinements to goalkeeper intelligence result in a more responsive and powerful rushing system and ultra-realistic saves.
“We have benefited from 275 million games played online to refine FIFA 10 in a way that matters most to our fans,” said Andrew Wilson, Vice President & Executive Producer for the FIFA franchise. “We’ve listened and responded to their feedback to improve player control, responsiveness and intelligence and create what we believe is the world’s most authentic football videogame.”
Listening to feedback and addressing gamer frustrations has become a key part of the EA SPORTS strategy to improve the FIFA franchise on an annual basis. Better balance on lofted through balls, improved goalkeeper intelligence, more realistic shooting mechanics with less shots hitting the goal posts, a practice arena to perfect skills, and a more immersive football experience through continuous play and quick free kicks are just a few of the issues raised by fans and addressed in FIFA 10.
Three new innovations revealed today have been developed to change the player control experience in FIFA 10. The first-ever true 360° dribbling system gives players finer control of the ball, enabling them to find spaces between defenders that previously were not possible. Using an all-new animation technology, skilled dribblers now have the ability to face the defender and use highly responsive lateral dribbling to skip past him. An innovative concept called Freedom in Physical Play enables players to perform wider dribble touches and new collision sharing creates a varied, less predictable, and extended fight for possession between the dribbler and a defender.
FIFA 10 also features a deeper iteration of the ever-popular Manager Mode with more than 50 major improvements, including new match realism, realistic player transfers based on multiple decision points, and true-to-life player growth curves.
New game modes, and innovations to popular features like Be A Pro, will be revealed in the upcoming months.
Ziet er veelbelovend uit!
Nice, Nice, FIFA 09 was al bijna perfect, alleen moeten ze er meer stadions in doen, zoals de Kuip en dis van Real Madrid :).
Slecht spel joh ik irriteer me mateloos aan het niet geven van voordeel of het geven van een gele kaart 5 min na de tackle.
@Falastine: Nou voordeel wordt aardig goed gegeven, want als jij na 5 minuten na een tackel pas geel krijgt heb jij voordeel gehad. 😉
+ Een lijstje met dingen die komen gaan.
Improved goalkeeper intelligence.
More realistic shooting mechanics.
Practice area.
More realistic player positioning.
True 360° dribbling system.
Lateral dribbling to skip past defenders.
Less predictable and extended fight for possession between dribbler and defender.
Manager Mode has received over 50 “major improvements,” including:
New match realism.
Realistic player transfers based on multiple decision points.
True-to-life player growth curves.
Ook nog screens:
http://www.incgamers.com/images/screenshots/8560orig.jpg
http://www.incgamers.com/images/screenshots/8557orig.jpg
http://www.incgamers.com/images/screenshots/8558orig.jpg
http://www.incgamers.com/images/screenshots/8559orig.jpg
Ziet er nice uit! 🙂
Zo de online menu modus van fifa09 is zo slecht geregelt niet normaaal!!
Te ingewikkelt allemaal… Geef mij maar liever PES10…
Geen fifa meer voor mij
ja ben echt benieuwd hoe hij er uit ga zien
net als de vorige game s
mooi dus heheh
Ziet er goed uit!
Ik hoop ook dat ze de scheidsrechters wat beter maken (zo kreeg ik MET die mooie FIFA 09 lijnen te zien dat ik NIET buitenspel stond). Ook hoop ik dat de keepers het wat beter doen (dus niet met een afstands schot het doel inlopen op hem met de voet tegen te kunen houden).
En toch blijf ik FIFA fan! 😛
Maar wat ik vooral hoop is wanneer je online aan het spelen bent dat als er een internetverbinding verbreekt dat die gene de wedstrijd verliest (Heb met alle versies van FIFA bijna niet één keer kunnen winnen omdat de ander hem dan snel uitzet :@ , Zo heb ik met fifa 09 nog nooit gewonnen! ).
@Falastine:
daar gaa ik met jouw mij, vriend! dat is zwaar klote! ook als je op doelschiet, en hij komt terug via keeper of paal, staat andere buitenspel? klopt toch niet?
Beloofd wat moois te worden, maar manager mode maakt me niks uit, speel ik toch nooit
Vet!
Mja khoop hem tog dus.. 😛