Het was misschien wel het geheimzinnigste project van de E3. Dagen lang stond er een niets zeggende teaser op Kojima’s site van een onaangekondigde game. Iedereen dacht dat het MGS 5 zou worden, maar uiteindelijk had iedereen het mis. De teaser site was zowel voor MGS: Rising als voor MGS: Peacewalker. Beide MGS titels, daar zaten we dan dus weer wel goed. Een grote teleurstelling bij vele was dat MGS: Rising geen PS3-exclusive is en ook naar de PC en Xbox 360 zal komen.

Er is een belangrijke aankondiging gedaan omtrent de engine die MGS: Rising zal gaan gebruiken. Veel mensen dachten namelijk dat MGS: Rising dezelfde engine zal gaan gebruiken als MGS 4. Dit zal niet het geval zijn. Kojima kondigde onlangs namelijk aan dat, aangezien de game op meerdere platformen uitkomt, de engine herschreven zal moeten worden. De reden zal waarschijnlijk zijn dat de Xbox 360 de engine van MGS 4 niet aan kan. Voor degene die vreesde dat MGS 4 wellicht nog geport gaat worden naar de Xbox 360 is dit uiteraard verlossend nieuws. De nieuwsgierigheid naar beelden van MGS: Rising is door deze aankondiging bij ons vanaf nu groter dan ooit!