Metal Gear Solid: Rising gebruikt niet de MGS 4 engine

Het was misschien wel het geheimzinnigste project van de E3. Dagen lang stond er een niets zeggende teaser op Kojima’s site van een onaangekondigde game. Iedereen dacht dat het MGS 5 zou worden, maar uiteindelijk had iedereen het mis. De teaser site was zowel voor MGS: Rising als voor MGS: Peacewalker. Beide MGS titels, daar zaten we dan dus weer wel goed. Een grote teleurstelling bij vele was dat MGS: Rising geen PS3-exclusive is en ook naar de PC en Xbox 360 zal komen.

Er is een belangrijke aankondiging gedaan omtrent de engine die MGS: Rising zal gaan gebruiken. Veel mensen dachten namelijk dat MGS: Rising dezelfde engine zal gaan gebruiken als MGS 4. Dit zal niet het geval zijn. Kojima kondigde onlangs namelijk aan dat, aangezien de game op meerdere platformen uitkomt, de engine herschreven zal moeten worden. De reden zal waarschijnlijk zijn dat de Xbox 360 de engine van MGS 4 niet aan kan. Voor degene die vreesde dat MGS 4 wellicht nog geport gaat worden naar de Xbox 360 is dit uiteraard verlossend nieuws. De nieuwsgierigheid naar beelden van MGS: Rising is door deze aankondiging bij ons vanaf nu groter dan ooit!

  1.    3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Jammer dat de kwaliteit van de engine al naar beneden moet! 🙁

  2.    4889 XP
    7th-son's avatar

    wie zegt dat de kwaliteit lager word?
    je weet nog niets van het spel, dus ik zou er nog niet te veel over speculeren.
    kojima kennende haalt hij alles uit de kast!
    miscchien krijgen wij wel extra content haha

    Maar goed, de tijd staat niet stil, en ook de 360 heeft mooie games hoor!
    Goed mogelijk dat deze game mooier word natuurlijk

  3.    265 XP
    AT!SS69's avatar

    Xbox heeft mooie games?
    Misschien 2 van de 100 ofzo…
    Shitbox kan gewoon sterke games niet aan, sterke games zijn goeie games.
    METAL GEAR MOET GEWOON OVER THE TOP ZIJN…

  4.    2623 XP
    nis-gens's avatar

    daar gaat de kwaliteit al naar beneden voor de xbox 🙁

  5.    107 XP
    tamil112's avatar

    grafish, weet ik niet, maar voor content. kunnen ze op bluray meer op gooien dan op dvd. dus als kojima slim is doet voor ps3 alles in hd. geluid etc etc. en voor 360 gewoon normaal. zo dat beide zelfde aankomt maar we gaan wel zien, wat ie gaat doen

  6.    266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Een andere engine hoeft niet meteen te betekenen dat het grafisch minder wordt! Ze moeten het gewoon beter programmeren en vooral veel comprimeren om het op de xbox af te kunnen laten spelen. 8 van de 10x is het wel zo dat spellen die op meerder platformen uitkomen grafisch minder zijn dan spellen die zijn ontwikkeld voor 1 bepaald platvorm! Maar dan nog kan MG er nog best aardig uit komen te zien 😀

  7.    20 XP
    BLACKLABEL's avatar

    kut xbox ps3 rullz

  8.    229 XP
    csvichf's avatar

    jesus ik vind echt dom van kojima nu ziet deze game er dus een stuk minder uit als zijn vorige deel dat kan echt niet

  9.    1970 XP
    jimke1's avatar

    hahahah xdoos krijgt mg4 niet gedraaid
    nu laten ze voor de zoveelste keer zien dat de ps3 de beste console is ter werld love ps3

  10.    4204 XP
    afca-yuri's avatar

    @jimke1: haha ja lijkt me duidelijk 😉

  11.    18 XP
    joblamie's avatar

    @nis-gens:
    Dat gebeurt toch bij vrijwel iedere game tegenwoordig? Enkel pure PS3 exclusives zijn van goede kwaliteit, multi-platforms worden altijd geperfectioneerd voor xbox360 waardoor de PS3 kwaliteit lager ligt dan die van xbox360. Bekend voorbeeld is Resident Evil 5 die er op xbox360 veel beter uitziet.

  12.    229 XP
    csvichf's avatar

    @joblamie:
    ik weet echt niet wat jij lult maar re5 ziet er hetzelfde uit

  13.    1970 XP
    jimke1's avatar

    nee met RES 5 hebben ze met mirofuck de beelden van de ps3 gebreukt
    om zo te zegen dat die game beter op hub console is dan op de ps3
    maar er waare veel cite s die de coruptie liete zien
    hoe microschit werkt hun klanten beliegen en bedriegen meer niet
    love ps3