GC 2011: PlayStation versie van RAGE zal geen lelijke textures bevatten

Eerder deze week kwamen we met het nieuws dat de PlayStation 3 versie van RAGE een installatie van ‘slechts’ 8GB zou bevatten, tegenover de 20GB aan data van de Xbox 360 versie. Dit leek sommige mensen echter niet erg gerust te stellen, die weer dachten dat dit zou zorgen voor lelijke textures.

iD Software had dit kennelijk al verwacht, want al gauw na die eerste aankondiging kwamen ze met de melding dat de PlayStation 3 gebruik zal maken van elk stukje processorkracht en daardoor niet diverse lelijke texture pop-ups zal bevatten. Voor de mensen die een iets bredere uitleg willen, de exacte woorden van iD Software zijn hieronder te lezen:

“The extra cores are assigned to work on textures in the background, as there’s tons of visual data on the blu ray and on the hard drive. We load compressed JPG data, and assign those extra cores to work on these textures, and uncompress them in the background so there is no nasty pop up, or blurred textures.”

‘De RAGE-franchise is nog niet gestorven’
Gepubliceerd op 4 Aug, 2013 om 14:37
Zowel RAGE DLC als RAGE 2 zijn geannuleerd
Gepubliceerd op 3 Apr, 2013 om 19:01
DLC Special: RAGE’s The Scorchers
Gepubliceerd op 26 Dec, 2012 om 15:00
RAGE: The Scorchers officieel bevestigd, volgende week verkrijgbaar
Gepubliceerd op 15 Dec, 2012 om 13:12
  1.    403 XP
    Hazzard12's avatar

    COOL!!!

  2.    6677 XP
    Myx's avatar

    Hopelijk is het ook echt zo.

  3.    2517 XP
    Sixstar6's avatar

    Dat klein patser is sterk hoor^^

  4. Anoniem -   
    Kokie's avatar

    Hopen dat de xbox kut lelijk wordt. Dan heb ik die ps3 haters ook tuk.

  5.    4528 XP
    ps3dennis's avatar

    kwamen ze met de melding dat de PlayStation 3 gebruik zal maken van elk stukje processorkracht: Moeten ze dat niet bij elke game doen!?.