Review: Call of Duty: Black Ops: Annihilation Mappack – De Annihilation Mappack is alweer de derde mappack van Call of Duty: Black Ops met ondertussen ook alweer een vierde map op komst. Al sinds Call of Duty: Modern Warfare 2 zijn we gewend dat deze per stuk €14,99 zijn en veel mensen vinden dit gewoon een te grote smak met geld om neer te leggen voor een totaal van vijf maps. Wij hebben voor jullie deze mappack gedetailleerd bekeken en in deze review kan jij gaan lezen of het werkelijk haar prijs waardig is.

Silo

We beginnen maar gelijk met de grootste map uit deze nieuwe mappack, genaamd Silo. Dit is een over het algemeen grauw uitziend level, welke zich afspeelt op een soort van heuvel. Een gedeelte speelt zich bovenaf en onderaf, terwijl het speelveld is bedekt met enkele forten. Omdat er in dit level niet super veel open vlaktes zijn is het over het algemeen Camp-Village en als we ergens niet van houden zijn het campers. We willen vrij rond kunnen lopen en tegelijkertijd een redelijk zicht  behouden op wat er gebeurd. Op het midden van het level is dit wel redelijk mogelijk omdat hier hemelsbreed een kleine open vlakte is, maar over het algemeen is dit level weggelegd voor de rush classes met SMG’s en Assault Rifles. In het grote fort bovenop de heuvel is het mogelijk om te gaan sniperen, maar aangezien de meeste mensen dit plekje wel kennen is het niet echt aan te raden. Tevens zijn hier veel verschillende routes die je kan nemen zowel boven áls onderlangs. Dit level bied veel rush mogelijkheden, maar toch vonden we dit de minst leuke map van deze mappack.

Hazard

Hazard is een map die zich afspeelt op een golfbaan. In feite is deze map niet super groot, maar toch heeft deze map een grote voorkeur voor snipers. Deze map deed ons stiekem een beetje denken aan de map Cliffside op Call of Duty: World at War. Beetje dezelfde verhoudingen alleen ditmaal op een golfbaan en gespiegeld. Zoals eerder gezegd is dit een leuke map om even lekker op te sniperen aangezien hier een grote open ruimte over het midden van het veld loopt. Aan de ene zijkant van de map loopt het level omhoog en bestaat deze verhoging uit enkele verschillende lagen; wat Cliffside ook had in WaW. De andere zijkant bedraagt een klein fort met daarnaast een soort van afgrond; komt ons ook weer heel bekend voor. Deze zijkanten kunnen over het algemeen gebruikt worden door de Rush classes en het middenveld wordt toch echt gedomineerd door de snipers. Een leuke map, maar eigenlijk is het gewoon Cliffside in een geheel nieuw jasje.

Hangar 18

Hangar 18 is een map die zich, hoe kan het ook anders, afspeelt rondom een hangar midden op een vliegveld. Dit is een kleine tot medium map qua grootte en speelt lekker vlot. In het midden van de map staat een grote hangar, welke bestaat uit twee verdiepingen en enkele plaatsen om achter te schuilen natuurlijk. Aan beide zijkanten van de hanger steekt een vliegtuig uit om overheen te lopen én onder te schuilen. Aan weerzijden van het vliegtuig zijn opgestapelde kratten te vinden waar vaak wel een vijand achter zit te schuilen. Zoals eerder gezegd is het een vrij vlotte map en is het zeer zeker niet geschikt om op te sniperen. Ook hier nemen de rush classes de overmacht en zien we veel mensen met de Famas/ AK-47 hier rondrennen. Ook deze map mag er wezen, maar er hadden wel wat minder ‘schuilplaatsen’ in gemogen.

Drive-in

Drive-In is de vierde en laatste map voor de online multiplayer, welke zich afspeelt in een drive-in bioscoop; hoe toepasselijk ook. Dit is ook geen hele grote map maar toch bied het middenveld van het level veel ruimte en daar houden snipers zeer veel van. Opnieuw zijn de zijflanken voor de andere classes met enkele kleine gebouwen en obstakels. Aan de ene kant van de map staat een groot bioscoopscherm waar een gat in zit met daarachter een platform, een plekje waar veel snipers te vinden zijn. Tevens worden op het scherm steeds stilstaande beelden geprojecteerd wat je toch wel een gevoel geeft alsof je ook echt in een bioscoop staat. Hier moet je natuurlijk niet al te veel aandacht aan besteden, want de kogels vliegen natuurlijk in het rond. Deze laatste multiplayer map zet de puntjes op de i en is de leukste map uit deze mappack.

Shangri-La

De vijfde en laatste map is natuurlijk een nieuwe zombie map. Elke nieuwe mappack bevat er minstens één omdat de zombie rage gewoon gigantisch is. Dit zombie level speelt zich af in een grote jungle en aan jouw natuurlijk weer de taak om hordes zombies van je af te slaan in je eentje of tot en met maximaal vier man. Omdat je in de jungle vooral oog in oog staat met veel bush-bush zijn er natuurlijk veel verschillende soorten vallen te vinden in deze map. Zo zijn er beweging gevoelige vallen, een klein dorp en een schilderachtige baai. Buiten dit om moet je het natuurlijk opnemen tegen een legioen aan bloeddorstige zombies. Deze zombiemap is ongetwijfeld de leukste tot nu toe en heeft er en der wat nieuws te bieden. De echte zombie fans kijken natuurlijk al uit naar de laatste mappack, die een totaal van vijf zombie maps zal bevatten!

We hebben in de Annihilation Mappack terug kunnen zien dat Treyarch eindelijk weer eens wat aandacht heeft gegeven aan de snipers. In twee van de vier multiplayer maps kan je nu fatsoenlijk sniperen, wat je voorheen weinig zag in Call of Duty: Black Ops. Verder is het een redelijke mappack, maar vooralsnog vinden we €14,99 wat aan de dure kant voor vijf nieuwe maps. Het is natuurlijk geheel aan jezelf, maar we raden toch echt aan om nog even te wachten op een prijsverlaging.

• Aandacht voor de snipers
  • Shangri-La heeft veel te bieden

• Prijs