In het jaarverslag van TakeTwo, bekend van games zoals GTA en L.A. Noire, hebben we een paar interessante dingens kunnen lezen. De cijfers zijn tot 31 maart 2011, aangezien dat het einde van het boekjaar is. Wat we hebben kunnen lezen, vind je hieronder.

  • De ontwikkeling van een game varieert van twaalf tot meer dan 24 maanden en de grootste titels kunnen zelfs drie jaar of langer duren om te ontwikkelen.
  • Hoewel ze vaak gelijktijdig hun software ontwikkelen voor meerdere platforms, kan het in bepaalde gevallen negen tot twaalf maanden extra duren om een product aan te passen voor een extra platform.
  • De kosten om de frontline software te ontwikkelen varieert van in het algemeen $10 miljoen tot $60 miljoen. Ook hier kan het voor toptitels nog een pak hoger zijn. Ze verwachten ook dat de tijd en de ontwikkelingskosten zullen blijven toenemen met de huidige generatie platforms.
  • Om een grotere inkomstenbron te hebben gaan ze onder andere downloadbare content aanbieden, tegen betaling uiteraard. Ze denken dat de DLC’s aan populariteit zullen winnen bij de klanten en ook krijgt het PSN extra leden waardoor ze een nog groter publiek kunnen aanspreken. Wat ze nog gaan doen om meer inkomsten te kunnen maken is de distributie van hun producten uitbreiden en hun activiteit in Japan verhogen.
  • TakeTwo had op 31 maart 2011 2118 full-time medewerkers, waarvan 1200 werkzaam buiten de Verenigde Staten.
  • De netto-omzet in het afgelopen boekjaar bedroeg op de PlayStation 3 $ 442,115,000.