Dishonored is geïnspireerd door vele top games, dit is de conclusie die je kan trekken na het interview te hebben gelezen met Harvey Smith. Harvey Smith is de co-creative designer van Arkane Studios en de lead designer van Dishonored.

In zijn quote is te lezen dat hij samen met zijn collega co-creative director van de game, Raphael Colantonio, een lijst van spellen opnoemt die ze beiden erg goed vinden en als inspiratiebron gebruikten. Hier staan toptitels in zoals BioShock, Far Cry 2, Mirrors Edge en nog veel meer games.

Het noemen van concurrerende games als inspiratiebronnen is even wat anders dan de helse oorlog tussen bepaalde games.

“We’re both huge fans of BioShock, we’re both excited for the upcoming Deus Ex, we both love Skyrim; the Elder Scrolls games, we love the Fallout games. We go back way far. We’ve been making games for eighteen years, both of us, and we both love Thief and we both love System Shock 1&2. STALKER is a great example and we love Far Cry 2. There are games that are close to our values, like Mirror’s Edge that have all these features that we love, so I would say that all of those games that we’ve just named, if you take those… and you know, the work that Raf has done on Arx Fatalis and Dark Messiah – and I’m best known for working on Deus Ex – if you take the values of all those games, you’ll find Dishonored is somewhere in there.”