We hebben waarschijnlijk allemaal wel het nieuws meegekregen van de lachwekkende analoge add-on voor de 3DS. Deze add-on kondigde Nintendo officieel aan tijdens hun persconferentie op de Tokyo Game Show en alhoewel niet valt te ontkennen dat een tweede analoge stick wel handig is, zouden we dit nou niet bepaald als ideale oplossing bestempelen.

Sony is het kennelijk met ons eens, gezien de uitspraken van Shuhei Yoshida. Hij vindt de add-on nog al shockerend, maar is niet van mening dat deze ‘oplossing’ bestaan is door de onthulling van de PS Vita.

“Well it’s not like they looked at PS Vita and said ‘we need to do that as well’. I don’t know. It’s clear that they didn’t believe a second analogue was necessary when they designed the 3DS, so I can only guess it was requested by Capcom’s side. Maybe a Capcom producer told Nintendo that to play Monster Hunter ‘we need [two] analogue sticks.’ That I don’t know, so I can only guesstimate.”

Vervolgens ging hij nog één stapje verder:

“It was a bit shocking to see what they came up with.”

Gewenst of niet, we moeten toch wel mee gaan met de woorden van meneer Yoshida in deze kwestie. De oplossing is nou niet bepaald… subtiel en het toont ook gelijk aan dat er niet echt goed is nagedacht bij het ontwikkelen van de 3DS.