Oh shit, hij zit eraan te komen, de datum waarvoor ik drie weken vrij heb gevraagd, waarvoor ik me vriendin naar het buitenland heb gestuurd, de releasedatum van Skyrim komt eraan! Waarschijnlijk hebben velen van jullie ook al tijd ingepland om met deze game door te gaan brengen. Deze gigantische RPG beloofd meer dan 300 gameplay uren te bevatten en aangezien zijn voorganger, Oblivion, ook al flink wat tijd heeft opgeslokt van mijn leven, heb ik al wat voorzorgsmaatregelen getroffen voor de release van Skyrim…voor het geval dat.

In een recent interview met het tijdschrift Edge heeft Skyrim Director Todd Howard wat interessante informatie losgelaten over hoe de game jouw acties volgt en hoe deze invloed hebben op het verhaal van de game en hoe NPC’s zullen reageren op jou. Facties en NPC’s zullen namelijk al jouw acties volgen in de game en zullen een mening over je hebben. Zo zal je bijvoorbeeld verschillende volgers kunnen vergaren.

“We track how ever person and faction feels about you, and their own limit for how many illegal things they will do. You can get followers and command them, and they may like you enough that no matter who’s attacking you they will join in, even if it’s the guards.”

Ook spreekt Howard over het feit dat je een held of een schurk kan worden in de game. Alle acties die jij uitoefent in de game zullen een ander effect hebben op NPC’s. Sommige zullen het geweldig vinden als jij een draak dood en andere zullen het misschien minder vinden.

“The story manager is looking at everything you do and then making things happen. So if you set a chicken on fire, or you drop an item, or pickpocket somebody or if you kill a dragon in town and absorb its soul, how people react all goes through the story manager”

De ‘Story Manager’ gaat dus zelfs zover dat als je een kip in de fik steekt er gevolgen zullen zijn voor hoe het verhaal van de game loopt. Dit beloofd een hele hoop en zorgt er dan ook voor dat iedereen die de game speelt een eigen persoonlijke ervaring heeft en dat je hele andere dingen zal gaan zien dan bijvoorbeeld je vrienden.

De game staat gepland voor een release op 11 november 2011. Trek je zwaard en paard dus maar weer uit de kast, want dit wordt een ervaring die je niet mag missen.