De Battlefield 3 bèta loopt inmiddels alweer bijna af en de bèta is nogal wisselend ontvangen. Sommige mensen waren allang blij dat ze al iets eerder met Battlefield 3 aan de slag konden, anderen waren ronduit teleurgesteld door de vele bugs en glitches.

DICE is nu in de verdediging schoten in een interview met The Guardian, waarin Patrick Liu de volgende uitspraak deed:

“Yeah, I think there’s been a misunderstanding of the term ‘beta test’

Liu geeft wel aan dat de bèta van erg groot belang is geweest en dat ze heel veel hebben geleerd van de bèta zodat de uiteindelijke game er een stuk beter op zal worden.

“It’s taught us a lot. Our primary intentions have been to test the backend… In previous games, like Bad Company and 1943, we’ve had serious problems with the backend, it’s just been overloaded – this time it hasn’t been a problem. We just wanted to know it wouldn’t crash and burn at launch.”

Of deze tests voor een soepele launch en een betere game gaan zorgen zullen we binnenkort weten, Battlefield 3 zal namelijk op 27 oktober te koop zijn.