PSX-Sense - PS3, PS4 en PS Vita Community
GoldenEye 007: Reloaded PS3
Review: GoldenEye 007: Reloaded

Review: GoldenEye 007: Reloaded

Door op november 17, 2011 om 22:26 - 742 keer bekeken

Review: GoldenEye 007: Reloaded review ps3

Review: Goldeneye 007: Reloaded – Uitgever Activision is voornamelijk bekend voor de Call of Duty franshise, maar naast die reeks geeft Activision nog tal van andere games uit. Goldeneye 007 is een game die ondertussen al veertien jaar meegaat en die het virtuele levenslicht zag op de Nintendo 64. De game is in de loop der jaren gedoopt tot een klassieker en dus is het hoog tijd om nog wat platforms onveilig te maken. Onlangs kreeg de Nintendo Wii ook deze game voorgeschoteld onder de naam ‘Goldeneye 007′. Op de PlayStation 3 krijg het spel dezelfde naam, maar dan met Reloaded achter. De enige vraag die nu nog rest is of de klassieker de overtocht van de Nintendo Wii naar de PlayStation 3 goed doorstaan heeft en dat kom je natuurlijk te weten in deze review!

De singleplayer

De titel van de game verklapt al direct het hoofdpersonage: Bond, James Bond. De Britse spion neemt het in de game op tegen, wat kunnen we nu anders verwachten van Activision, Russen. Een bijzonder verhaal hangt er niet aan vast en het is meer te doen rond de actie. Hoewel dit ook niet waar is, aangezien er niet al te veel spectaculaire scenes in voorkomen. Je zal in de singleplayer niet enkel op Russische bodem blijven, maar je gaat ook naar andere plekken van Barcelona tot Nigeria.

Een singleplayer zonder een pakkend en meeslepend verhaal en zonder echte actie kan niet veel goeds betekenen, maar wat als de AI ook nog eens tegenvalt. De computergestuurde personen zijn soms zo dom dat ze in plaats van naar jou te lopen gewoon van je weg lopen. Mochten dat militairen zijn, dan zouden ze al lang ontslagen of gedood zijn. Een ander iets dat in het oog viel, was de moeilijkheidsgraad van het spel. Wanneer je dit op het simpelste zet, ga je hoogstwaarschijnlijk geen enkele keer dood in de campain. Ook op normaal zal je niet vaak door de niet al te snuggere AI gedood worden. Als je een echte uitdaging wil, zet dan de moelijkheidsgraad op ’007 Classic’.

Mindere afwerking en even geduld a.u.b.

De AI komt je steeds tegen in groepjes van maximaal tien personen. Dit lijkt niet al te moeilijk, maar soms is het gewoon onduidelijk wanneer je op het randje van dood bent. Dit kom je voornamelijk tegen als je op 007 Classic speelt. Ook de aflijning van voorwerpen is niet al te precies onder handen genomen. Wanneer je achter een bepaald voorwerp staat, kunnen de vijanden je gewoon neerknallen. Dit heeft als resultaat dat je continu in beweging moet zijn op open gebieden.

Mocht je dan toch dood gaan, dan moet je wel een engelengeduld hebben. Iedere keer wanneer je het loodje legt, moet je zo een 25 seconden naar een laadscherm kijken. Voornamelijk bij 007 Classic zorgt dit voor heel wat frustratie en dat was ook de reden waarom ik de moeilijkheidsgraad naar beneden heb verlaagd. Laadtijden zijn er in games, maar waarvoor deze laadtijd er nodig is, weet ik zelf ook niet. Voordat we de game konden spelen, moesten we eerst een installatie doen van een kleine 4 GigaByte en voor het grafische aspect moet het ook geen 25 seconden duren.

Is dit de PlayStation 3 versie?

Hoewel de game een remake is van de Wii, zou je dat toch niet zeggen. De graphics zien eruit als een spel dat uit 2008 komt en dan waren sommige games nog mooier. Zowel de omgeving als de personages zijn niet al te gedetailleerd. We verlangen niet dat het de gezichten eruit zien als in L.A. Noire, maar dit kon vast en zeker beter. Ook de omgevingen per missie zijn vaak eentonig. Je loopt meestal bij een missie in en rond eenzelfde gebouw. Het geluid daarentegen valt best mee en klinkt goed in de oren.

Wat een orginele toevoeging moest zijn aan de singleplayer, viel uit als een tegenvaller. We hebben het nu over de GSM die je meedraagt tijdens alle missies van de campain mode. Hiermee moet je foto’s nemen van de ruimte en computers en andere toestellen hacken. Het lijkt wel een leuk idee, maar helaas kan het wat frustratie uitlokken. Hetgene wat je moet fotograferen of hacken wordt pas duidelijk wanneer je er dicht genoeg bijstaat. Je kunt je wel voorstellen dat dit in een grote ruimte enige tijd in beslag neemt om de rechthoek, zo wordt het aangegeven, te vinden.

Daarboven komt nog eens dat de singleplayer aan de korte kant is. Wanneer je de campain speelt op simpel of normaal ben je er op een paar uurtjes door en ook op de hoogste moeilijkheidsgraad zie je de credits al op je schrem rollen, als we de vervelende laadschermen niet meerekenen.

De MI6 mode en multiplayer

Gelukkig bevat de game naast de singleplayer nog iets anders. De MI6 mode zorgt voor een meerwaarde aan de game. De mode kun je het beste vergelijken met de survival mode uit Call of Duty: Modern Warfare 3. Bij Goldeneye 007: Reloaded kan je nog wel wat dingen aanpassen. Zo kies je het aantal tegenstanders, hoe sterk ze zijn, hoe sterk jij bent en nog een meer. Het enige jammere, als we even mogen vloeken verdomd jammere, is dat er bij deze mode geen splitscreen mogelijkheid is. Wanneer dit mogelijk is, zou je samen met je partner heel wat tijd kunnen doorbrengen, maar nu wil je er helaas snel klaar mee zijn.

Een shooter game zonder multiplayer is op de dag van vandaag niets meer waard. Iedere shooter die de harten van de gamer wil veroveren, moet tegenwoordig een multiplayer voorzien. Ook bij GoldenEye 007: Reloaded is er een multiplayer aanwezig. De multiplayer bevat heel wat verschillende modi. Naast de gewone modi zoals ‘Team Conflict’ en ‘Conflict’ zijn er ook wat orginele modi. Zo is er bijvoorbeeld Golden Gun. Hierbij start je met een gewoon pistool en als je een vijand dood, wordt je wapen geüpdate. Daarnaast zijn er ook nog een paar modi die pas later kunnen worden vrijgespeeld.

Samen met vrienden

Allemaal goed en wel, maar GoldenEye 007: Reloaded is niet al te veel verkocht en de meest voor de hand liggende reden is de releasedatum van Call of Duty: Modern Warfare 3 en Battlefield 3. GoldenEye is tussen de twee grote shooters verschenen en daarom verkoopt het spel niet al te best. Dit heeft als gevolg dat er niet zoveel mensen online zijn om tegen te spelen, maar mocht je geen match vinden, dan kun je het nog altijd tegen één tot drie vrienden opnemen.

De game biedt ook de mogelijkheid om samen met één of meerdere vrienden samen op één scherm te gamen. Je kunt het tegen hen opnemen in verschillende modi uit de multiplayer, maar Activision heeft nog een extra modus gemaakt enkel en alleen voor de splitscreen multiplayer. in ‘You Only Live Twice’ kun je het aantal levens kiezen dat jij en je tegenstanders hebben. Zowel deze mode als de andere zijn leuk om met vrienden te spelen.

GoldenEye 007: Reloaded is een Wii remake en zo ziet het er ook uit. De graphics van de game zien eruit alsof het spel al een paar jaar oud is. De singleplayer is aan de korte kant en valt niet in goede aarde. Dit komt mede door het verhaal, maar ook de AI is niet goed uitgewerkt. Ook wordt de game vaak onderbroken door enorm lange laadtijden die je ertoe aanzetten om te stoppen met de game. Gelukkig is er naast de singleplayer ook nog de MI6 mode. Dit is een leuke toevoeging aan de game, maar helaas is er bij deze modus geen splitscreen mogelijkheid voorzien. De multiplayer bevat heel wat modi, maar helaas kun je door het beperkt aantal spelers niet alle modi spelen, maar wanneer je wel tegenstanders vindt, is het zorgenloos knallen.

• Veel verschillende multiplayer modi
  • Splitscreen mogelijkheid

• Korte singleplayer
  • Zwakke annimaties
  • Geen splitscreen mogelijkheid bij MI6
  • Domme AI

Launch trailer Goldeneye 007 Reloaded met typische Bond actie
Gepubliceerd op 29 okt, 2011 om 19:06
GoldenEye 007: Reloaded verschijnt ook in bundel
Gepubliceerd op 15 sep, 2011 om 10:03
Goldeneye 007: Reloaded
Gepubliceerd op 20 aug, 2011 om 00:23
  1. xDutchSoldier Geplaatst op    609 XP
    avatar

waarom reviewen jullie dit?

2. M4GN3T crew Management Geplaatst op    4442 XP
    avatar

@xDutchSoldier: Mensen behoeden :P

3. vinnie1234 Geplaatst op    4918 XP
    avatar

Vond het op de Wii 1 van de beste games ooit :) Miss moet ik hem wel op de Wii houden :).
    Ps. I’m à bond fan

4. xDutchSoldier Geplaatst op    609 XP
    avatar

ik wil wel een review zien van roque warrior:P

5. PattyS3 Geplaatst op    5245 XP
    avatar

@M4GN3T: Kunnen jullie er wellicht eens naar kijken om de cijfers bij een review op een universele manier te plaatsen? Ik kan het cijfer namelijk niet zien op m’n iPod / iPhone / iPad… :(

6. M4GN3T crew Management Geplaatst op    4442 XP
    avatar

@PattyS3: Dit wordt in flash gedaan, en dat ondersteunt iOS niet..helaas.

7. indo1991 Geplaatst op    153 XP
    avatar

deze game heb ik toevallig gewonnen
    ben benieuwd hoe de gameplay is
    want de game krijg ik deze week of zo
    ik hoor dat slecht is mja ik ga eerst zelf uittesten
    dan zie ik wel

8. KingOfPop1981 Geplaatst op    157 XP
    avatar

Leuke review al ben ik het met de eindconclusie niet helemaal eens. Maar goed, meningen en smaken verschillen. Persoonlijk denk ik dat er grafisch niet veel meer uit te halen valt of ze hadden de game helemaal opnieuw op moeten bouwen.

Ik heb zelf de Wii en de PS3 versie en de PS3 versie is duidelijk grafisch sterker dan de Wii versie. Dit zie je vooral goed als je op een HD beamer gaat spelen.

Mijn idee. Voor de gemiddelde shooter fan is deze game achterhaald en het zal je dan ook teleurstellen. Maar voor de fans van de oorspronkelijke N64 game is dit een heerlijke game om even tussendoor te spelen en het oude gevoel weer even op te rakelen.

9. moes Geplaatst op    2322 XP
    avatar

ik kan me niet voorstellen dat deze piece of shit 60 euro kost xD

10. axeldc Geplaatst op    563 XP
    avatar

@KingOfPop1981:
    Waarmee ben je het dan niet eens met de conclusie? Als je even kijkt naar games die de laatste maanden uitgekomen zijn, dan zie je wel een duidelijk verschil in graphics. De graphics zien er naar mijn mening uit als een spel, zoals ik in de review al heb aangehaald, dat in 2008-’09 is uitgekomen.

En zelfs de echte fans van Bond zullen naar mijn menig wat missen in de game, want het actiegehalte is niet bepaald hoog, wat je wel zou verwachten van een game met Bond in.

11. De Zak Aardappelen Geplaatst op    2267 XP
    avatar

MI6 is wel leuk gedaan, alleen beetje nageaapt van CoD.

12. xFatalz Geplaatst op    1548 XP
    avatar

@vinnie1234: Wat moet je met een wii als ik vrage mag….

13. Selec1 crew Moderator Geplaatst op    1864 XP
    avatar

Ik wil deze alleen hebben voor Old Times Sake. Heb dit zo kapot gespeeld op de N64. Die 4 player multiplayer splitscreen was heerlijk. Als deze in de budgetbak ligt ga ik hem zeker aanschaffen!

14. chocazz Geplaatst op    330 XP
    avatar

haha paintball cheat zit er weer in:P ik geef het een 10 voor jeugdsentiment!

15. chocazz Geplaatst op    330 XP
    avatar

@Selec1: haha dat was geweldig ja, heb m nog steeds op de N64, vermaak me nog prima met mn vrienden

16. KingOfPop1981 Geplaatst op    157 XP
    avatar

@axeldc Wij kijken beide verschillend naar de game. Aangezien het een N64 remake is wil ik dat gevoel ook hebben. Daarom is het niet te vergelijken met de grafische kwaliteit van games die bijvoorbeeld afgelopen maand zijn uitgekomen. Nu blijft de game herkenbaar en toch redelik trouw aan het origineel.

Was dit een hele nieuwe Bond game geweest dan had ik er grafisch wel veel meer van verwacht.

17. PattyS3 Geplaatst op    5245 XP
    avatar

@M4GN3T: Flash? Waarom? Nergens verder op PSX word Flash gebruikt, waarom met die cijfers dan wel? :P Kunnen jullie misschien in de Mobiele Versie van PSX dan een Screen van dit cijfer plaatsen ofzo? :P

Zal wel beter zijn, haha. Of jullie stappen gewoon over naar HTML 5? :$

18. vinnie1234 Geplaatst op    4918 XP
    avatar