http://playsense.nl/images/file/img_4ed50109514cd.jpg

Sony probeert behoorlijk de focus te leggen op het feit dat de PS Vita voornamelijk een gaming apparaat is en geen smartphone. Ondanks de mogelijkheden voor services zoals Facebook, Twitter en Skype blijven games de hoofdzaak. Sony Computer Entertainment Europa president en CEO Jim Ryan zegt dat Sony een fout heeft gemaakt qua marketing met de PSP. De PSP is neergezet als een multimedia apparaat en die fout gaat men niet nog een keer maken met de PS Vita.

In een interview met OPM UK doet hij een aantal interessante uitspraken. Met name over hoe ze de PSP heel erg neergezet hebben als een apparaat om video’s op te bekijken en muziek mee te beluisteren. Dit hebben ze toen ook nog extra kracht bijgezet met UMD-video, deze technologie was alleen maar tijdelijk interessant tot de komst van smartphones.

“I think with PSP we tried to position it as a rather broad multimedia device,” he said. “We talked a lot in the early days of PSP about its video playback functionality its use as a music device and a host of other multimedia functionality that it had.

Met de PS Vita gaan ze het anders aanpakken vertelt hij. Ook is Sony van mening dat gamen op een handheld een andere ervaring moet zijn dan op de thuisconsoles. Met de verschillende besturingsmogelijkheden van de PS Vita proberen ze dit dan ook waar te maken.

“We’ve been a lot more single-minded and much more focused in our positioning of Vita. We’re saying that this is primarily a gaming device. It has been developed from the ground up as a gaming device. What it does best is play games.”