Iets wat de multiplayer ervaring bij Battlefield 3 voor mij persoonlijk aardig heeft verziekt is het slecht werkende voice-chat systeem. Vaak is het nauwelijks te horen wat je squadmaten te zeggen hebben en dat maakt de veelal op squad gebaseerde gameplay in Battlefield 3 aardig lastig.

Hier hebben talloze mensen last van en het lijkt erop dat EA van mening is dat het de schuld is van Sony dat de boel niet werkt. Wel geven ze aan bij een boze klant dat, mochten de problemen niet te verhelpen zijn, het mogelijk is om je geld terug te eisen van het verkooppunt. EA deed de volgende uitspraken tegen een boze consument:

“If opening the ports i sent you still fails to resolve your VoIP issue we acknowledge that there is issues regarding the PSN VoIP service that would be detrimental to your gaming experience and should be enough grounds to seek a refund from the retailer you bought it from if you so wish.”

EA heeft nog geen officiële uitingen gedaan over het onderwerp en bij de gigantische patch van vandaag zat ook geen oplossing voor het voice-chat probleem. Het is dan ook afwachten op een officiële reactie van EA voor we allemaal massaal naar de winkels rennen, maar mocht je dus echt niet tevreden zijn is er dus altijd nog die optie.