Op de VGA’s gaf game director Todd Howard aan Joystiq informatie over de aankomende DLC van Skyrim. Hij vertelde dat de uitbreiding zich niet zal concentreren op het vergroten van het spel, maar op het verbeteren van het spel.

Hij legde ook uit dat ze niet met een tijdschema werken, omdat ze vinden dat ze het dan misschien gaan afraffelen. Hier tegenover staat dan weer dat het een hele grote DLC zal gaan worden volgens Howard.

Als laatste vertelde Howard dat ze bij Bethesda wel verwacht hadden dat de game het goed zou doen, maar zo goed hadden ze niet kunnen dromen. Als er wat meer duidelijke informatie over de aanstaande DLC is, kun je dat hier op de site lezen.

ways to make the game better, not just have more, because the game is so big. So we’re going through ideas right now, and processing everything people are doing in the game, and trying to think of ways that we can improve it.

Bethesda don’t have a timetable. They won’t be quick, and they’ll have a lot of meat on them.

We thought it would do well, but it has gone above and beyond.

I think our favourite really is putting the buckets on the heads. It was like day two, and we went, what? Do we fix that? Our lead programmer is pissed and wants to fix it, and I said I’m not sure we should. That’s one of those where maybe we leave it in.