Activision heeft al de eerste stap gezet tot een flinke lading aan content in Modern Warfare 3 met het Call of Duty Elite programma, maar daar houdt het niet op. Het doel van Activision is dan ook een constante stroom aan content aan te bieden voor de game door middel van nieuwe content elke paar weken.

Dit zijn de woorden van Eric Hershberg, de CEO van Activision, in een interview met Wired. Hij had het volgende te melden over de nieuwe manier van content aanbieding:

“The idea of giving people constant incremental playable content and making it so you’re never more than a few weeks away from the next new experience within the Call of Duty universe is part of what we’re experimenting with,”

Dat is nog niet alles. Volgens Hershberg is de Call of Duty franchise uitgegroeid tot iets veel groters en is de normale aanpak voor DLC in games niet meer van toepassing.

“This franchise doesn’t really behave like most franchises. It’s become something of a year-round activity for a large percentage of our player population.” 

Wat de toekomstige DLC betreft heeft Hershberg nog weinig te melden gehad. Wel zei hij dat de content die ze willen aanbieden anders zal zijn dan normaal en dat de spelers van Modern Warfare 3 nog niet eens zullen weten dat ze die content willen, voordat ze het zien.

“We want to provide DLC to people more often and also experiment with more of a variety in the forms of playable content. The nature of this kind of service requires constant iteration. There are things in development that consumers don’t yet know they want… because they can’t imagine it.”

Het klinkt allemaal in ieder geval erg spannend, maar het wachten is nu nog wel op het eerste DLC pakket voor Modern Warfare 3 en tot die tijd zullen we het moeten doen met de game zoals deze nu is.