Bovenstaande foto is behoorlijk indrukwekkend, het is namelijk een vergelijking tussen twee Grand Theft Auto scripts met dialogen. Deze foto dook vandaag op bij de communitysite Reddit en is een vergelijking tussen het script van GTA 3 en GTA IV. De grote vraag is natuurlijk alleen of het script van Grand Theft Auto V nog groter gaat worden dan zijn voorganger, laten we hopen van wel. Rockstar is namelijk een koning als het gaat om dialogen in de GTA-franchises, deze zijn simpelweg geweldig. Ook de personages die Rockstar altijd maar weer weet neer te zetten rondom zijn zeer herkenbaar.
Grand Theft Auto IV
Releasedatum: 29-04-2008
Genre: Actie-avontuur
Uitgever: Rockstar
Ontwikkelaar: Take Two
Denk je dat ik daar een boekverslag over mag maken op school?
over die van GTA 3 natuurlijk he. Want ik ben lui. 🙂
Nu ik gta 3 speel op me android, zag ik gelijk hoe goed Rockstar zich heeft ontwikkeld qua dialogen en personages. Komt denk ik ook vooral omdat het hoofdpersonage niet praat.
dan ben ik benieuwd naar gta V lol als die ook net zo groot word in verschil met 3 en 4 dan word ik gek haha
Wajo, kun je die comment boven mij fixen ofzo? Ziet er niet uit.
GTA V GAME OF THE YEAR
“Rockstar is namelijk een koning als het gaat om dialogen in de GTA-franchises…”. Dit is hetzelfde als: “Squaresoft is namelijk een koning als het gaat om ATB’s in de Final Fantasy-franchise” of “Konami is namelijk een koning als het gaat om stealth actie in de Metal Gear-franchise”. Slaat dus werkelijk nergens op.
geen wonder dat het milieu fucked is xD
@84.86.104.xxx: Alles wat je zegt is waar..dus? je punt is lol?
@saidddd93: nee, waar jij met 100 rollen page papier langs je bruine ster mee gaat.
ontopic: kan echt niet wachten tot GTA V ben zo benieuwd
wat een verschil zeg 🙂
dat script moet wel groter zijn want ze hebben ook gezegd dat de game groter is.
@Patr!ck:
we nemen ook alles serieus tegenwoordig gaap
Voorzover ik me kan herineren kon het personage van gta 3 niet eens praten.
@M4GN3T: Misschien zou je het stuk nog eens moeten nalezen, maar ik zal het even voor je duiden. Het is heel makkelijk om als developer koning te zijn in het schrijven van story-lines, programmeren van personages, etc. binnen (let op: belangrijk) je franchise aangezien het je (let op: wederom belangrijk) eigen franchise is. Om het even te illustreren: ik ben koning in het strikken van mijn eigen veters. Niemand anders strikt mijn veters; ik ben koning.
Ik zou die scripts wel willen hebben van GTA III, dan kan ik iets leren, want er staat uitleg bij