Mark Bowles is de Marketing Manager van Sony Computer Entertainment UK en hij heeft een aantal uitspraken gedaan over PS Vita’s reclamecampagne. Met een release in het vizier van 22 februari voor de nieuwe PlayStation handheld, is Sony op het moment druk aan het plannen. Zo moet de PS Vita namelijk de allergrootste reclamecampagne gaan krijgen die PlayStation ooit gehad heeft. Die van de PS3 was al van behoorlijk formaat maar met de PS Vita gaat men hier gewoon nog even lekker overheen.

Het precieze budget werd niet genoemd door de Marketing Manager, maar dit zal wel in de miljoenen lopen. De campagne loopt niet alleen tijdens de release maar zal gedurende 2012 aan gaan houden. De advertenties zijn voornamelijk gericht op mensen zoals jij en ik, namelijk de gamers. Maar zoals het standaard PR-praatje altijd luidt proberen ze ook andere mensen te paaien. Hiermee doelde Mark Bowles vooral op de mensen die nu op hun mobiel gamen.

“The PS Vita launch will be supported by the biggest campaign we’ve ever executed, and this level of activity will continue throughout 2012, reflecting our confidence in, and commitment to the platform long term. Our campaign will target gamers primarily, but also the new generation of tech enthusiasts and entertainment consumers who are used to playing games on their smartphones or tablets.