Kingdoms of Amalur dev: “Wij hebben betere combat dan Skyrim”

Zoals jullie hebben kunnen lezen in onze preview van Kingdoms of Amalur: Reckoning is vooral het combat systeem van de game ons erg bevallen. Ken Rolston, één van de lead developers van de game, heeft deze bewering nog een stapje verder gezet door te zeggen dat het beter is dan Skyrim.

Rolston heeft gewerkt aan games als Morrowind en Oblivion en zijn uitspraak is dus wel gefundeerd. Of het ook een beetje genuanceerd is, is weer een tweede, maar goed. Rolston deed namelijk de volgende bescheiden uitspraak:

“Kingdoms of Amalur features the best, coolest, fastest-paced, most tactile and silly-exciting fantasy combat of ANY RPG”.

Rolston ondersteunde deze uitspraak met de volgende:

“The pace, fluid movement, tactical richness, and physical and visual theatre of fantasy combat has always seemed the weakest feature of video RPGs, and Reckoning offers a fresh new answer in that department.”

In deze redenering kunnen we ons wel vinden, maar om nu te zeggen dat het de beste combat ooit is gaat wat ons betreft ook een beetje ver. Rolston krijgt gelukkig de kans om zich te bewijzen op 7 februari, dan zal de game namelijk in de schappen liggen.

 

EA zou graag Kingdoms of Amalur 2 uitgeven
Gepubliceerd op 15 Jul, 2012 om 11:29
Kingdoms of Amalur krijgt deze maand nog nieuwe DLC
Gepubliceerd op 4 Apr, 2012 om 15:37
Kingdoms of Amalur krijgt nieuwe DLC genaamd “The Legend of Dead Kel”
Gepubliceerd op 1 Mrt, 2012 om 13:20
Review: Kingdoms of Amalur: Reckoning
Gepubliceerd op 18 Feb, 2012 om 15:40
  1. Anoniem -   
    193.173.53..xxx's avatar

    Goed goed het vechtsysteem is dynamischer (?) maar na het spelen van de demo moet ik bekennen niet tot aankoop van Kindom of Amalur over te gaan, wilde dit spel graag aanschaffen, het mist net het gevoel dat Skyrim me wel weet te geven (frustratie daar gelaten). Dus ik doe liever een nieuwe character aanmaken voor Skyrim. Een nadeel van van KoA vind ik (weet niet of ik nu een spoiler geef)

    het repareren van gear & armor.

  2.    816 XP
    k1ll1ng5pr33's avatar

    @193.173.53..xxx: Repareren is kei cheap en hoef je echt niet elke 10 minuten te doen :p

  3. Anoniem -   
    193.173.53..xxx's avatar

    Dat is waar k1lling5pr33 :), maar voor een rpg vind ik het persoonlijk niet nodig. Ik ben toch meer op Neverdead aan het anticiperen, wie weet schaf ik KoA wel een keer aan als deze goty is of budget.

  4.    116 XP
    jans's avatar

    ik vond de demo waardeloos , zo kinderachtig stijl.
    dan heb ik meer hoop voor dragon dogma.

  5.    615 XP
    thibaut peeters's avatar

    Ze zijn gewoon jaloers dat skyrim zo goed is en zoveel succes heeft ! vind de uitspraak best overdreven belachelijk…

  6.    282 XP
    The Chosen One's avatar

    Beste rpg battle system is in Demon’s souls..
    (in Dark Souls met meerdere vijanden werkt minder)

  7.    4528 XP
    ps3dennis's avatar

    @193.173.53..xxx: Demo stelde ook niet veel voor…omdat die aan het begin van de game begint ‘na mate je verder komt gaat deze game “denk ik” steeds leuker worden’.